اخبار فناوری

تصاویر گوشی روسی R-FON با تراشه مدیاتک و سیستم عامل ROSA OS فاش شد

کانال تلگرامی APPSIM تصاویر گوشی روسی R-FON را به اشتراک گذاشته است. گفته می‌شود که این تلفن هوشمند در سال آینده میلادی معرفی خواهد شد. شرکت روسی ROSA در حال توسعه تلفنی است که در روسیه به فروش خواهد رسید. این محصول Р-ФОН (به انگلیسی R-FON) نامیده می‌شود.

گوشی روسی R-FON در سال آینده میلادی و با مدیاتک Helio G99 معرفی خواهد شد

تصاویر گوشی روسی R-FON فاش شده است. این تلفن هوشمند در سال آینده میلادی با یک سیستم عامل بومی مبتنی بر لینوکس به نام ROSA OS رونمایی خواهد شد. این سیستم عامل ظاهری شبیه به اندروید داشته و با اپ های APK سازگار خواهد بود. ادعا می‌‌شود که R-FON به تراشه ۶ نانومتری ۸ هسته ای مدیاتک هلیو جی ۹۹ مجهز می‌شود.

این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP2 بهره می‌برد. CPU مدیاتک Helio G99 حداکثر دارای فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز است. این تراشه در بنچمارک Geekbench 6، موفق به کسب امتیاز های ۷۱۷ و ۱۹۴۰، به ترتیب در بخش تک هسته ای و چند هسته ای، شده است. عملکرد این تراشه مدیاتک، با اسنپدراگون 730G قابل مقایسه است‌.

گوشی هوشمند روسی R-FON

گوشی هوشمند روسی R-FON

گوشی روسی نشان داده شده در تصویر، دارای ۸ گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی است. متاسفانه منبع این گزارش، اشاره ای به نوع حافظه داخلی این تلفن هوشمند نمی‌کند. سه لنز دوربین در قاب پشتی R-FON دیده می‌شود. چینش دوربین های این دستگاه کاملاً شبیه به Vivo V25e است.

این گوشی ویوو نیز از تراشه مدیاتک Helio G99 بهره می‌برد. ادعا شده است R-FON دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود. سنسور اثر انگشت این تلفن هوشمند بر روی دکمه پاور و در سمت راست فریم مشاهده می‌شود.

اسلات سیم کارت نیز در سمت چپ فریم تعبیه شده است. از دیگر ویژگی های این تلفن هوشمند روسی می‌توان به برخورداری از باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی آمپری، جک ۳.۵ میلی متری صدا، درگاه USB type-C و NFC اشاره کرد.

گوشی روسی R-FON

باکس گوشی R-FON

ویدئو آنباکس R-FON

ویدئو آنباکس R-FON نیز توسط کانال APPSIM به اشتراک گذاشته شده است. این ویدئو نشان می‌دهد که جعبه تلفن هوشمند مذکور دارای یک قاب محافظ شفاف، شارژر، کابل USB type-C و یک هندزفری با جک ۳.۵ میلی متری است. متاسفانه این ویدئو، هیچ یک از ویژگی های سیستم عامل نصب شده بر روی R-FON را نشان نمی‌دهد.

این گوشی در روسیه توسط Rutek JSC ساخته می‌شود که لپ تاپ و سایر لوازم الکترونیکی را نیز تولید می‌کند. طبیعتاً برخی از قطعات مورد نیاز برای ساخت این لوازم الکترونیکی (مانند تراشه) وارد می‌شود.

انتظار می‌رود که سیستم عامل بومی ROSA OS تا پایان سال جاری میلادی در دسترس مشتریان شرکتی و دولتی قرار گیرد. این سیستم عامل در سال ۲۰۲۴ نیز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

تقابل روسیه با گوگل همچنان ادامه دارد؛ آیفون ۱۴ در روسیه توسط اپراتورها عرضه می‌شود

نظر شما چیست؟ آیا روسیه در زمینه ساخت تلفن های هوشمند می‌تواند سایر سازندگان را به چالش بکشد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/20/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C-r-fon-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DA%A9-%D9%88-%D8%B3%DB%8C%D8%B3/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا