اخبار فناوری

تراشه Snapdragon 8cx Gen 4 در بنچمارک گیک بنچ تا 32 درصد قوی‌تر از M3 اپل ظاهر شد

پیش از این شایعه شده بود که کوالکام هسته‌های سفارشی Oryon را با تراشه Snapdragon 8cx Gen 4 آینده خود معرفی خواهد کرد. حال پیش از رونمایی رسمی، شایعات زیادی در مورد قدرت این چیپست و نحوه عملکرد آن در برابر پردازنده‌های سری M اپل منتشر شده است. با نگاهی به آخرین نتایج فاش‌شده از بنچمارک Geekbench 5، چیپست پرچمدار آینده کوالکام برای ویندوز و برپایه معماری Arm، به‌طور قاطع در عملکرد چندهسته‌ای تراشه M3 آینده اپل را شکست می‌دهد.

بنچمارک تراشه Snapdragon 8cx Gen 4

تا قبل از افشاگری جدید، Revegnus ادعا کرده بود که Snapdragon 8cx Gen 4 به‌سختی قدرتمندتر از چیپست M2 خواهد بود، اما با توجه به اینکه پیش از این شایعه شده بود که کوالکام چندین نسخه از این چیپست را آزمایش می‌کند، انتظار می‌رفت تا نتایج متفاوتی ارائه شوند. تاکنون، ادعا شده است که هسته‌های عملکردی نسخه‌های کندتر با فرکانس 3.00 گیگاهرتز کار می‌کنند، درحالی‌که گفته می‌شد هسته‌های کارایی با فرکانس 2.30 گیگاهرتز اجرا می‌شوند.

بااین‌حال، با توجه به اینکه چیپست Snapdragon 8cx Gen 4 امتیاز چندهسته‌ای 14500 را به‌دست آورده، به‌احتمال‌زیاد به این معنی است که هسته‌های عملکردی و کارایی با فرکانس بالاتری نسبت‌به آنچه در بالا ذکر کردیم، کار می‌کنند. با توجه به افشای مشخصات جدیدتر، Snapdragon 8cx Gen 4 دارای فرکانس 3.40 گیگاهرتز و 2.50 گیگاهرتز خواهد بود و این فرکانس‌ها بالاتر از نسخه قبلی است و همین مورد ممکن است دلیل افزایش عملکرد چندهسته‌ای باشد. در مورد تراشه M3 اپل، افشاگر مذکور بیان می‌گوید که اولین تراشه 3 نانومتری این شرکت دارای امتیاز 11000 است که به‌طور قابل‌توجهی کندتر از چیپست آینده کوالکام می‌باشد.

تراشه Snapdragon 8cx Gen 4

تراشه Snapdragon 8cx Gen 4

بااین‌حال، M3 در تست تک‌هسته‌ای Snapdragon 8cx Gen 4 را با اختلاف 38 درصدی شکست می‌دهد که نشان می‌دهد هسته‌های عملکردی M3 می‌توانند از هسته‌های Oryon کوالکام توانمندتر باشند. اپل همیشه در عملکرد تک‌هسته‌ای از رقبا جلوتر بوده است و اگر آمار و ارقام جدید را باور کنیم، هیچ‌چیز در این مورد تغییر نکرده است، به‌جز این واقعیت که M3 دیگر سریع‌ترین تراشه مبتنی‌بر ARM نیست که در رایانه‌های قابل‌حمل اجرا می‌شود. همچنین شایان‌ذکر است که Snapdragon 8cx Gen 4 دارای یک پردازشگر 12 هسته‌ای خواهد بود که بدون‌شک منجر به ارتقای عملکرد چندهسته‌ای آن می‌شود.

در مورد M3، شایعه شده است که این تراشه دارای یک پردازشگر 8 هسته‌ای است که شامل چهار هسته عملکردی مانند M2 خواهد بود. بنابراین ازنظر عملکرد خام، نمی‌تواند با Snapdragon 8cx Gen 4 رقابت کند. اما ازنظر کارایی، دست برتر کماکان برای اپل است. این امکان وجود دارد که کوالکام از فرآیند N3E TSMC استفاده کند و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز شود. به‌طور خلاصه، این آینده هیجان‌انگیزی خواهد بود زیرا کوالکام تحقیقات خود را در این بخش افزایش می‌دهد و ممکن است درنهایت شاهد افزایش قدرت نوت‌بوک‌های ویندوزی باشیم.

نظر شما درباره نتایج بنچمارک تراشه Snapdragon 8cx Gen 4 و عملکرد چندهسته‌ای بهتر آن درمقایسه با M3 آینده اپل چیست؟



منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/28/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-snapdragon-8cx-gen-4-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%86%DA%86%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%DA%AF%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D9%86%DA%86-%D8%AA%D8%A7-32-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D9%82%D9%88/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا