اخبار فناوری

تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ احتمالا در اواسط پاییز معرفی خواهد شد

مدیاتک در حال آماده شدن برای رونمایی از تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ است. این چیپست به دلیل معماری منحصر به فرد هسته های خود، جلب توجه می‌کند. هم اکنون، افشاگر معروف اطلاعات یعنی Digital Chat Station، ادعا کرده که مدیاتک تراشه پرچمدار آینده خود را در ماه اکتبر (اواسط مهر تا اوایل آبان) معرفی خواهد کرد.

تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ در اواسط مهر تا اوایل آبان معرفی خواهد شد

تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ در راه است. Digital Chat Station شایعات گذشته را تأیید می‌کند. وی با انتشار پست جدیدی می‌گوید که پردازنده مرکزی Dimensity 9300 شامل ۸ هسته (۴ هسته Cortex-X4 و ۴ هسته Cortex-A720) خواهد بود. این چیپست به پردازنده گرافیکی Immortalis G720 نیز مجهز می‌شود. انتظار می‌رود که عدم به کارگیری هسته های کوچکتر، باعث بهبود پرفورمنس و کاهش مصرف انرژی شود.

پست Digital Chat Station

پیش بینی می‌شود که هسته های Cortex-X4 دیمنسیتی ۹۳۰۰، باعث بهبود پرفورمنس ۱۵ درصدی و کاهش ۴۰ درصدی مصرف انرژی شوند. همچنین گفته می‌شود که هسته های Cortex-A720، بهره‌وری انرژی را ۲۰ درصد افزایش خواهند داد. تراشه Mediatek Dimensity 9300 با برخورداری از فرآیند ساخت N4P کمپانی TSMC، قصد دارد تا مصرف انرژی را ۵۰ درصد کاهش داده و از تراشه Apple A17 پیشی بگیرد. انتقال به پردازش ۶۴ بیتی نیز احتمالاً منجر به عملکرد روان تر تلفن های هوشمند و کاهش مصرف انرژی خواهد شد. DRAM LPDDR5T کمپانی SK Hynix توانایی های خود را بر روی تراشه Dimensity 9300 نشان داده است. این رم با سرعت ۹.۶ گیگابیت، ۱۳ درصد سریعتر از نسل قبل عمل می‌کند. این سخت افزار می‌تواند در سری Vivo X100 به کار گرفته شده و عملکرد گوشی های اندرویدی را بهبود بخشد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ گران تر از Dimensity 9300 خواهد بود

مطابق با گزارش Gizmochina، انتظار می‌رود که تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰، پیش از برگزاری رویداد ۲۰۲۳ کوالکام معرفی شود. احتمالا در این رویداد، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ رونمایی خواهد شد. شایعات حاکی از آن است که سری ویوو ایکس ۱۰۰، اولین گوشی هایی خواهند بود که به چیپست پرچمدار آینده مدیاتک مجهز می‌شوند. این تراشه، نوید بهبود عملکرد و کارایی گوشی های هوشمند را می‌دهد. Digital Chat Station فاش می‌کند که نماینده کوالکام، گران تر از پرچمدار مدیاتک خواهد بود. بنابراین، ممکن است که برخی از تولید کنندگان، به سراغ تراشه های قدیمی تر (مانند Snapdragon 8 Gen 2) بروند؛ یا به استفاده از تراشه های دیمنسیتی روی آورند. تولید کنندگان گوشی های هوشمند، با استفاده از این تراشه ها می‌توانند در هزینه های خود صرفه جویی کرده و در عین حال، محصولی کارآمد تولید کنند.

مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ با ۴ هسته Cortex-X4 و بدون هسته‌های کوچک معرفی می‌شود؟

نظر شما درباره این تراشه پرچمدار آینده مدیاتک چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/12/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DA%A9-%D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%DB%B9%DB%B3%DB%B0%DB%B0-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%AF%D8%B1/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا