اخبار فناوری

به گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ سلام کنید

تا تابستان ۱۴۰۳ و رونمایی از نسل ششم گوشی‌های تاشو Samsung فاصله زیادی داریم. با این حال کارخانه شایعات از کار بازنمی‌ایستد و اولین رندرهای باکیفیت از Galaxy Z Fold 6 را منتشر کرده است. طراحی گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ مورد انتظار بوده اما گوشه‌های نسبتا تیز آن شاید حداقل در نگاه اول خیلی جالب نباشد.

رندر غیررسمی گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ

گلکسی زد فولد ۶

گلکسی زد فولد ۶

بر اساس این شایعه باید گفت که نمایشگر تاشو داخلی گلکسی Z Fold 6 در اندازه ۷.۶ اینچ و مایشگر بیرونی آن ۶.۲ اینچ خواهد بود. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای دیگر که این گزارش به ما می‌دهد، ابعاد گوشی تاشو جدید سامسونگ است، جایی که باید گفت ضخامت هیچ پیشرفتی ندارد.

ابعاد گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ احتمالا برابر ۱۵۳.۵ در ۱۳۲.۵ در ۶.۱ میلی‌متر باشد. نسل قبلی آن یعنی گلکسی زد فولد ۵ برابر ۱۵۴.۹ در ۱۲۹.۹ در ۶.۱ میلی‌متر بود.

به این صورت باید گفت که Z Fold 6 از نظر قد ۱.۴ میلی‌متر کوتاه‌تر و از نظر عرض ۲.۶ میلی‌متر عریض‌تر است. باید دید که آیا تغییری در نسبت تصویر پیش‌بینی شده یا این عرض بیشتر دلیل دیگر دارد.

عجیب و جالب است که گلکسی زد فولد 6 سامسونگ در این رندرها هنوز جزیره دوربین یکپارچه را دارد و دوربین ۳ گانه اصلی از این جزیره دوربین بیرون زده‌اند. مدتی هست که این برند کره‌ای چنین طراحی را از دیگر محصولات خود جذف کرده است.

خبری بدی که این رندرها تاییدکننده آن هستند، عدم حضور جایگاه داخلی برای S Pen است. پیش‌بینی می‌شد که این نسل از گوشی‌های تاشو سامسونگ چنین قابلیتی داشته باشند که گویا محقق نمی‌شود.

مشخصات مورد انتظار Galaxy Z Fold 6 سامسونگ

طبق رندرها و آنچه در بالا به آن پرداختیم، گلکسی زد فولد 6 دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی بیرونی و صفحه نمایش داخلی 7.6 اینچی خواهد بود. این مشابه چیزی است که همین حالا در Galaxy Z Fold 5 داریم. هر دو نمایشگر Dynamic AMOLED هستند و از نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می کنند.

در حالی که صفحه نمایش داخلی از پلاستیک یا شیشه بسیار نازک (UTG) ساخته شده، صفحه نمایش بیرونی باید دارای شیشه محافظ جدید کورنینگ به نام گوریلا گلس آرمور باشد. این شیشه محافظ بازتاب بسیار کمتری دارد و در گلکسی اس ۲۴ اولترا آن را دیده بودیم. همچنین می‌توان انتظار اوج روشنایی بالاتری در حدود 2600 نیت را داشت.

قرارداد سامسونگ با کوالکام

قرارداد سامسونگ با کوالکام

انتظار می‌رود گلکسی زد فولد 6 تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی را در خود جای دهد و شاید دارای 12 یا 16 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه UFS 4.0 باشد.

در مورد دوربین‌های گلکسی Z Fold 6 باشد گفت که این گوشی احتمالاً از همان سنسورهای گلکسی زد فولد 5 استفاده خواهد کرد. این گوشی باید دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین تله 10 مگاپیکسلی در پشت باشد و در جلو یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی درون سوراخ نمایشگر بیرونی به همراه دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی زیر نمایشگر تاشو داخلی حضور دارند.

اندازه باتری و سرعت شارژ نیز باید به مانند نسل قبل بماند. این گوشی شاید با One UI 6.1.1 مبتنی بر اندروید 14 عرضه شود و باید 7 به روز رسانی سیستم عامل اندروید و 7 سال به روز رسانی امنیتی دریافت کند.

نظر شما چیست؟ منتظر گلکسی زد فولد ۶ هستید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/28/%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%B2%D8%AF-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%AF-%DB%B6-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا