اخبار فناوری

با ارزان ترین کولر آبی کوچک آشنا شوید

در عصر کنونی و در کشور ما که آب و هوا هر سال از سال قبل گرم تر می شود کولرها فرشته های نجاتی در زندگی ما تبدیل شده اند که با توجه به نوع آنها مدل های مختلفی در بازار برای خرید وجود دارند به عنوان مثال کولرگازی یک محصول فوق العاده که با سرمایش تا 16 درجه سانتی گراد قادر به خنک سازی هر مکانی است و تقریبا برای هر آب و هوایی سازگار است اما قیمت نگهداری و استفاده و سرویس سالانه باعث می شود که خریدارانی که در برخی از شهرها زندگی می کنند به فکر سیستم های سرمایشی بی افتند و یکی دیگر از بهترین سیستم های خنک سازی کولر آبی است که در این مطلب به یکی از مدل های پرطرفدار آن یعنی کولرآبی کوچک می پردازیم.

همانطور که گفیتم در برخی از مناطق بهتر است بجای استفاده از کولر های گازی که هم هزینه ی خرید و هم هزینه نگهداری آنها خیلی بالاست و مصرف برق چندین برابری نسبت به کولر آبی دارند برای کاهش هزینه ها از کولر های آبی استفاده کرد در واقع کشور ما یک سرزمین چهار فصلی با آب و هوای کاملا متفاوت در بخش های مختلف است که این محصولات در آب و هوای خشک و گرم مانند تهران با کرمان و اصفهان به شدت کارآمد می باشند.

حالا که عملکرد کولرآبی را بهتر درک کردیم و با آب و هوای مناسب برای بکارگیری این محصول آشنا شدیم میخواهیم کمی با ظرفیت ها و مدل های آن آشنا شویم این دستگاه به صورت پشت بامی، متحرک و کوچک تولید می شود که در انواع ظرفیت ها در بازار موجود است که همگی آنها برای راندمان استاندارد از آب برای خنک سازی استفاده می کنند که در این خصوص کولر های پشت بامی از طریق کانال هوادهی می کنند و کولرهای پرتابلی به صورت مستقیم اما اگر قصد خرید کولر آبی کوچک را دارید بهتر است بدانید که این محصول در ظرفیت های مختلف تولید می شود که یک پدیده با ظاهر بسیار کوچک در کولر های پشت بام است و با ظرفیت هوادهی و سیستم ابرسانی مشابه پرتابل می باشد.

مشخصات کولر های آبی کوچک

این مدل محصولات در برندهای مطرح کشور در ابعاد مختلفی تولید می شوند که به عنوان مثال در برند جنرال با 3 ظرفیت 2800 و 3000 و 3100 تولید می شوند که نحوه ی مرطوب شدن پوشال با همان آبرسانی دستی و بدون شناور و اتصال به آب شهری می باشد که برای این منظور سوراخی برای پر کردن آب کولر ایجاد شده است.

پمپ آب این دستگاه ها یک پمپ آب با توان متوسط است که توان خروجی 1/60 hp را دارد و برای پمپاژ آب روی پوشال ها عملکرد خوبی دارد.

این محصول که در همه ظرفیت های جنرال در دو نوع دریچه فلزی و دریچه پلاستیکی عرضه می شود که دریچه فلزی که پوشال روی آن قرار می گیرد افزایش عمر بیشتری را دارا است اما قیمت آن هم طبیعا از مدل پلاستیکی بالاتر است.

نوع موتور این محصول همگی از جنس آلمینیوم تشکیل شده که روی آن لاک پوششی توسط کارخانه تولیدکننده الکتروموتور زده می شود که باعث افزایش زاندمان آن نیز می شود و این قطعه هم در کارخانجات ایران و هم چین تولید و بکارگیری می شود.

این محصول در واقع بدون شناور عرضه می شود و سیستم آبرسانی با شلنگ به لوله کشی ساختمان ندارد اما با حفره ی ایجاد شده در آن که توسط کارخانه ایجاد شده قادر به اتصال به شناور و متصل سازی به سیستم آب ساختمان می توان کرد تا نیازی به پر کردن آب کولر با دست نباشد.

همانطور که اشاره کردیم این محصول از نظر ظاهر بیشتر شبیه مدل پشت بامی است اما تفاوت آن ابعاد بسیار کوچکتر آن است که به منظور قرارگیری در محیط یا پشت پنجره برای هوادهی مستقیم و پرتاب باد طراحی شده است و تفاوت دیگر آن عدم اتصال به کانال است که به دلیل کوچک بودن دهانه خروجی و داشتن پره های تنظیم کننده جهت به هیچ عنوان به کانال متصل نمی شوند.

تفاوت این محصول با کولر پرتابل ظاهر آنهاست که در مدل پرتابل ظاهری زیباتر از جنس پلاستیک با قابلیت متحرک بودن به لطف چرخ های آن دقیقا بر خلاف مدل کولر های آبی کوچک که بدنه ی فلزی و بیشتر برای ثابت ماندن در یک مکان را دارد که نکته حائز اهمیت بین این دو مدل ظرفیت هوادهی تقریبا یکسان و آبرسانی مشابه هم می باشند بدنه ی خارجی ساده فلزی این محصول باعث شده تا قیمت کولر آبی کوچک ارزان شده و مدل پرتابل با بدنه نوین تر گرانتر به فروش برسد.

کلام آخر

پس اگر بدنبال یک خنک کننده ی کم خرج و مطلوب برای منزل یا محل کار خود هستید که هم ارزان باشد و هم مناسب فضای کوچک باشد می توانید کولر آبی 2800 رو انتخاب کنید زیرا این محصول در کنار قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه بسیار ساده طراحی شده و مورد استفاده در مکان هایی است که خریدار قصد هزینه کردن برای کولر آبی گران قیمت را نداشته باشد در واقع اکثر ما قصدمان از انتخاب این محصول کوچک، قیمت آن است که برندهای زیادی مثل آبسال و انرژی هم در همین ابعاد تولید می کنند اما جنرال محصول اقتصادی تری نسبت به سایر برندها به بازار عرضه کرده است پس حتما قبل از خرید به مشخصات آنها سر بزنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/03/05/%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%D8%A2%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا