اخبار فناوری

اپل درحال توسعه باتری سفارشی برای استفاده در سال 2025 است

به گزارش ETNews، اپل درحال توسعه باتری سفارشی با عملکرد بهبودیافته قابل‌توجه است و قصد دارد آن را از سال 2025 به دستگاه‌های خود بیاورد.

باتری سفارشی اپل

طبق گزارش‌ها، اپل از سال 2018 درحال کار بر روی فناوری باتری سفارشی خود است و این شرکت همچنین فعالانه به‌دنبال ثبت اختراع و استخدام پرسنل جدید مرتبط با این پروژه بوده است. طبق گزارش‌ها، اپل به‌دنبال ایجاد یک نوع باتری کاملاً جدید با عملکرد بهبودیافته با مشارکت مستقیم در استفاده از مواد است.

اپل ظاهراً درحال بررسی مواد کاتدی باتری برای تعیین عملکرد، چگالی انرژی، خروجی و پایداری آن است. ظاهراً این باتری از ترکیبی کاملاً متفاوت با آنچه درحال‌حاضر در بازار وجود دارد، استفاده می‌کند. گفته می‌شود که ترکیب جدید شامل مواد اولیه‌ای ازجمله نیکل، کبالت، منگنز و آلومینیوم است.

باتری سفارشی اپل

باتری سفارشی اپل

این شرکت درحال بررسی استفاده از نانولوله‌های کربنی برای بهبود رسانایی مواد باتری است که عملکرد بهتری را از مواد باتری کمتر مورداستفاده ارائه می‌دهد. اپل همچنین به‌دنبال افزایش محتوای سیلیکون باتری خود، جایگزینی گرافیت برای افزایش ظرفیت و کاهش زمان شارژ و خالی شدن شارژ است.

انتظار می‌رود نتیجه این تحقیقات یک نوع باتری نوآورانه باشد که هنوز تجاری نشده است. یک منبع آشنا با برنامه‌های اپل به ETNews گفته است که هدست ویژن پرو به‌طور چشمگیری نیاز این شرکت به باتری‌هایی با کارایی بالا را افزایش داده است. لازم‌به‌یادآوری است که عمر باتری این هدست تنها دو ساعت است. دستگاه‌های دیگری مانند اپل واچ و آیپد نیز از زمان معرفی نسل‌های پیشین خود با همان ادعای عمر باتری «یک روزه»، ثابت باقی مانده‌اند.

طبق گزارش‌ها، پروژه باتری سفارشی اپل همراه با پروژه خودرو برقی این شرکت توسعه یافته است، اما برنامه‌های کاربردی تلفن همراه اکنون هدف اصلی این فناوری هستند. انتظار می‌رود که فناوری جدید باتری از سال 2025 به دستگاه‌های اپل اضافه شود.

نظر شما درباره فناوری نوآورانه باتری اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/07/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%AF%D8%B1%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا