اخبار فناوری

اپل اولین نسخه بتا visionOS را منتشر کرد: نگاهی به محیط سیستم‌عامل هدست Vision Pro

اپل امروز همزمان با انتشار دومین نسخه بتا توسعه‌دهندگان tvOS ،macOS Sonoma ،watchOS 10 ،iPadOS 17 ،iOS 17 و CarPlay، اولین نسخه بتا سیستم‌عامل visionOS را نیز معرفی کرد. معرفی نسخه بتا درحالی صورت می‌گیرد که اپل از راه‌اندازی کیت توسعه نرم‌افزار ‌visionOS (SDK) خبر داده است که به توسعه‌دهندگان شخص ثالث اجازه می‌دهد تا برنامه‌هایی برای هدست Vision Pro بسازند. در ادامه، نگاهی می‌اندازیم به محیط visionOS و رابط کاربری این سیستم‌عامل در نسخه بتای آن.

اولین نسخه بتا visionOS اپل

SDK نسخه بتا ازطریق Xcode 15 beta 2 قابل دسترسی است و درحالی‌که توسعه‌دهندگان هنوز به خود Vision Pro دسترسی ندارند، اپل اجازه آزمایش فیزیکی هدست خود و کار با آن را از ماه آینده میلادی آغاز خواهد کرد.

اپل در ماه جولای قصد دارد آزمایشگاه‌های توسعه‌دهندگان را در کشورهای منتخب در سراسر جهان باز کند و برخی از توسعه‌دهندگان می‌توانند برای کیت‌های توسعه برای آزمایش برنامه‌ها به‌طور مستقیم در Vision Pro درخواست دهند.

درحالی‌که ‌visionOS‌ 1.0 را نمی‌توان روی هدست‌ها دانلود کرد، مگر توسط کارمندان اپل، این سیستم‌عامل ممکن است نکاتی از عملکرد اعلام‌نشده‌ای که دستگاه قادر به انجام آن است را به ما بدهد.

به‌عنوان‌مثال، با هدست ویژن پرو، گزینه‌ای برای فعال کردن محیطی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد دنیای اطراف خود را ببندید. درحالی‌که اپل اولین بار از Mount Hood به‌عنوان محیطی که می‌توانید از آن بازدید کرده و به‌عنوان محیط پس‌زمینه خود استفاده کنید، نام برده است، چندین مورد دیگر نیز وجود دارد. در تصویر زیر محیط‌های موجود فعلی در visionOS‌ آمده است:

محیط های visionOS

محیط های visionOS

کاربران Vision Pro می‌توانند با چرخاندن Digital Crown وارد یک محیط مجازی شوند تا از تماشای محیط دنیای واقعی جلوگیری کنند. از این محیط‌ها می‌توان به‌عنوان پس‌زمینه برای تماشای فیلم، استفاده از برنامه‌ها، برقراری تماس و موارد دیگر استفاده کرد.

محیط کلی رابط کاربری visionOS

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به اولین نسخه بتا visionOS و محیط کار با این سیستم‌عامل مخصوص هدست اپل Vision Pro:

صفحه اصلی

کیبورد و ایموجی

مولتی‌تسکینگ

تنظیمات

نقشه

نظر شما درباره اولین نسخه بتا visionOS اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/22/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D8%A8%D8%AA%D8%A7-visionos-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا