اخبار فناوری

اوپو از چت‌بات هوش مصنوعی اختصاصی خود با نام AndesGPT رونمایی کرد

برند اوپو که به ارائه نوآوری‌های مختلف در صنعت فناوری شهرت دارد، در یک رویداد فناوری ارتباطات، مدل ارتقایافته AndesGPT را معرفی کرد. چت‌بات هوش مصنوعی AndesGPT اوپو با داشتن تقسیم‌بندی چشمگیر به سه دسته 180 میلیارد پارامتر، 70 میلیارد پارامتر و 7 میلیارد پارامتر، از برنامه‌ریزی هوشمند متناسب با سناریوهای مختلف کاربر پشتیبانی می‌کند و قرار است برای اولین بار در گوشی‌های پرچمدار سری Find X7 استفاده شود.

چت‌بات هوش مصنوعی AndesGPT اوپو

مدل اولیه با 7 میلیارد پارامتر AndesGPT نوید یک تغییر پارادایم در قابلیت‌های هوش مصنوعی را می‌دهد. با بهره‌گیری از ویژگی‌های پیشگامانه مانند فناوری Swapped Attention، این مدل به چالش‌های طولانی‌مدت سایر چت‌بات‌ها غلبه می‌کند.

چت‌بات هوش مصنوعی AndesGPT اوپو

چت‌بات هوش مصنوعی AndesGPT اوپو

سری Find X7 به‌لطف ابتکاراتی مانند فشرده‌سازی مدل کوانتیزه‌شده 4 بیتی، بهینه‌سازی موتور Al Boost و بهینه‌سازی عمیق مشترک با تولیدکنندگان تراشه، نقطه‌عطفی مهمی را با کاربرد واقعی مدل 7 میلیارد پارامتری در دنیای واقعی رقم می‌زند.

در سناریوهای عملی، مهارت AndesGPT با سرعت واکنش فوق‌العاده سریع می‌درخشد. به‌عنوان‌مثال، در خلاصه‌سازی محتوای متن، تولید اولین کلمه برای یک خلاصه 200 کلمه‌ای تنها 0.2 ثانیه طول می‌کشد و با ضریب خیره‌کننده 20 از رقبا پیشی می‌گیرد. با 2.5 برابر بالاتر از استانداردهای صنعت، این چت‌بات به‌طور چشمگیری می‌تواند خلاصه‌هایی با حداکثر 14000 کلمه ایجاد کند و توانایی مدل‌سازی را 3.5 برابر برتر از رقبای خود نشان دهد.

مدل زبانی 7 میلیارد پارامتری همچنین به‌دلیل افزایش درک “هوشمند” آن، به‌ویژه در عملکرد خلاصه‌سازی، مشهود است. AndesGPT در تقطیر نکات کلیدی از محتوای تماس، ارائه خلاصه‌های دقیق با موضوعات، نکات کلیدی و موارد عملی برتری دارد؛ شاهکاری که ادعا می‌شود توانایی‌های مدل‌های زبانی هوش مصنوعی را فراتر می‌برد.

AndesGPT به برنامه‌های مبتنی‌بر متن محدود نمی‌شود. این یک مدل بصری مولد با ویژگی‌های کامل است که پردازش تصویر را نیز متحول می‌کند. با توانایی درک و بخش‌بندی بیش از 120 نوع سوژه، چت‌بات هوش مصنوعی شگفت‌انگیز OPPO از تقسیم‌بندی و استخراج حداکثر شش موضوع پشتیبانی می‌کند. قابل‌توجه است که این مدل در تولید تصاویر بزرگ با نور و سایه طبیعی عالی است و استاندارد جدیدی برای تولید تصویر محلی با بازه زمانی قابل‌توجه 6 ثانیه ایجاد می‌کند که 60 درصد سریع‌تر از مدل‌های رقیب در پلتفرم یکسان است.

درنهایت، اوپو AndesGPT به‌عنوان یک پیشرفت چشمگیر در فناوری هوش مصنوعی ظاهر می‌شود و مرزهای زبانی و قابلیت‌های مدل بصری را بازتعریف می‌کند. استقرار این مدل در سری Find X7 نشان‌دهنده تعهد به تلاش برای ارائه تجربیات کاربری هوشمند و پاسخگو توسط برند اوپو است.

نظر شما درباره چت‌بات هوش مصنوعی AndesGPT اوپو چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/28/%D8%A7%D9%88%D9%BE%D9%88-%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF/

Updated: 2024-02-17 09:48:18

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا