اخبار فناوری

اولین نگاه به گوشی Fairphone 5 با باتری قابل تعویض و تعمیرپذیری بالا

گوشی‌های با برند FairPhone تلاش دارند تا بر تعمیرپذیری بالا و تعویض باتری توسط کاربر تمرکز کنند. آن‌ها می‌خواهند از این تلاش به مراقبت بهتر از محیط زیست برسند. نسل جدید این دستگاه‌ها در راه است و شما می‌توانید همین حالا اولین نگاه به گوشی Fairphone 5 با باتری قابل تعویض و تعمیرپذیری بالا را داشته باشید.

اولین نگاه به گوشی Fairphone 5

Fairphone 5

Fairphone 5

با نگاهی کلی به طراحی دستگاه ابتدا متوجه می‌شوید که ناچ قطره‌طور با یک سوراخ نمایشگر برای دوربین سلفی جایگزین شده است.

نزدیک به ۲۰ ماه از عرضه Fairphone 4 می گذرد. مانند سایر محصولات این برند نقطه فروش اصلی آن محافظت از محیط زیست است و برای این کار خدماتی از جمله وعده ضمانت پنج ساله و جاه طلبی برای ارائه ۵ آپدیت اساسی اندروید را ارائه می‌کند. البته، سخت افزار یک موبایل هر چند وقت یکبار نیاز به ارتقا دارد، به این معنی که عرضه Fairphone 5 اجتناب ناپذیر بود.

طراحی نسل جدید با قدیم خیلی فرقی ندارد. قابل‌توجه‌ترین تفاوت در صفحه نمایش است به همراه یک دوربین ماژولار روی قاب پشتی، محل جابه‌جا شده سینی سیم کارت و مموری microSD و حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا.

ماژول دوربین اصلی عمدتاً مشابه نسل قبلی به نظر می‌رسد. تفاوت اصلی در اینجا این است که ماژول فلاش از یک شکل بیضی به یک دایره تغییر می‌کند. با دو لنز (یک لنز اصلی و فوق عریض) به همراه دایره سوم برای سنسور زمان پرواز یا ToF به نظر می‌رسد که بقیه طراحی یکسان است. بعید است که Fairphone 5 یک گوشی متمرکز بر دوربین باشد، پس بهتر که از به‌کاربردن دوربین‌های دکوری اضافی خودداری شود.

در داخل، شیار مموری کارت microSD و اسلات سیم کارت جابجا شده اند. آنها هنوز زیر باتری هستند، اما اکنون به جای کنار دستگاه، به سمت بالای آن هستند.

در نهایت، سه رنگ برای مدل جدید وجود دارد. این رنگ‌ها شامل مشکی، آبی و یک طرح نسبتا شفاف می‌شود.

نظر شما چیست؟‌ فکر می‌کنید ایده این سری گوشی‌ها می‌تواند مخاطب خوبی جذب کند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/18/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-fairphone-5-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا