اخبار فناوری

اصلاح کاربرد حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ با نگاهی به روش اپل

شاید تیتر کمی برای طرفداران سامسونگ جذاب نباشد اما بیاید کمی به آن فکر کنیم. اپل پس از اینکه اولین استفاده خود از حسگر تصویر رزلوشن بالا را انجام داد، ایده زوم کراپ‌-سنسور را مطرح کرد. جایی که زوم ۲ برابر با افت کیفیت اندک ارائه می‌شد. این مسئله در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس که حسگر تصویر بزرگتر اما با رزلوشن همان ۴۸ مگاپیکسلی دارند نیز توسعه یافت. به همین ترتیب به نظر می‌رسد که به زودی شاهد اصلاح کاربرد حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ با نگاهی به روش اپل خواهیم بود.

اصلاح کاربرد حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ

سال گذشته، سامسونگ اولین حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی جهان را عرضه کرد. این حسگر در حال حاضر در گوشی‌های هوشمند متعددی از جمله گلکسی اس 23 اولترا استفاده می‌شود.

با این حال، تمام گوشی‌هایی که از این سنسورهای 200 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند، تنها از آن‌ها به عنوان حسگر اصلی استفاده می‌کنند، اما طبق گفته سامسونگ، به زودی این موضوع ۲ تغییر اساسی خواهد داشت.

سامسونگ اعلام کرده که حسگرهای 200 مگاپیکسلی این برند از جمله ISOCELL HP2 و ISOCELL HP3 می توانند به عنوان حسگر تصویر دوربین تله فوتو استفاده شوند.

به گفته این شرکت، سنسورهای 200 مگاپیکسلی را می توان به دو صورت به عنوان دوربین تله فوتو استفاده کرد:

  1. ۱- زوم کراپ سنسور با لنز عادی
  2. ۲- همراه با لنز زوم اپتیکال اختصاصی

گوشی‌های هوشمندی که بسیار نازک بوده یا دارای برچسب قیمت مقرون به صرفه هستند (برای مثال HONOR 90) می توانند از یک سنسور 200 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی خود استفاده کنند و از همان سنسور برای ارائه مکانیزم زوم کراپ-سنسور استفاده کنند. این مکانیسم تا زوم ۴ برابر را با کیفیت تصویر شبیه به زوم اپتیکال را ارائه می دهد. به تصویر بالا توجه کنید.

حسگر تصویرهای ایزوسل ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ همچنین می توانند برای عکاسی پرتره در سطوح زوم 2x یا 3x عالی باشند، به لطف ویژگی زوم کراپ-سنسور، مقدار خوبی بوکه طبیعی و جزئیات ثبت خواهند شد. همزمان اعوجاج کمی هم داشته باشید. به تصویر زیر توجه نمایید:

علاوه بر این، گوشی‌های هوشمند سطح بالا می‌توانند از حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل سامسونگ با لنز تله‌فوتو استفاده کنند که جزئیات و محدوده زوم بی‌سابقه ای را ارائه می دهد.

حسگر‌های ISOCELL HP2 و ISOCELL HP3 به ترتیب دارای اندازه سنسور 1/1.3 و 1/1.4 اینچ هستند. در مقایسه، اکثر گوشی‌های پیشرفته نسل فعلی دارای دوربین‌های تله فوتو 1/2.76 یا 1/3 اینچی با لنزهای زوم اپتیکال 5 یا 10 برابر هستند.

در مقایسه، استفاده از حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی با لنز زوم اپتیکال 5 برابر می‌تواند کیفیت تصویر بهتری را ارائه دهد. به مثال تصویری زیر توجه کنید:

این سنسورهای بزرگ یک مزیت دیگر نیز دارند و آن این‌که می‌توانند تا رزلوشن 4K با و نرخ 120 فریم بر ثانیه یا 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنند، در حالی که سنسورهای دوربین تله فوتو در گوشی‌های دیگر نمی‌توانند ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کنند.

شایعه شده که گوشی هوشمند پرچمدار آینده ویوو یعنی Vivo X100 Pro، دارای دوربین تله فوتو 200 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر است. این دستگاه احتمالا می تواند کیفیت زوم‌ی را ارائه دهد که از Galaxy S23 Ultra هم بهتر باشد.

با این حال، سامسونگ در مورد استفاده از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی برای دوربین تله‌فوتو در گلکسی اس 24 اولترا مردد است. شایعه شده است که گلکسی اس 24 اولترا دارای دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر در کنار دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که حسگر تصویرهای رزلوشن بالا با این کاربرد زوم کراپ‌سنسور، محبوب‌تر خواهند شد؟ تحقق چنین موضوعی برای برند سامسونگ به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولیدکننده حسگر تصویر رزلوشن بالا، واقعا مهم خواهد بود.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/19/%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%AD%D8%B3%DA%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%DB%B2%DB%B0%DB%B0-%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84%DB%8C/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا