اخبار فناوری
موضوعات داغ

ارزان بودن گلکسی S21 نسبت به گلکسی S20

فهرست قطعات اولیه ی گلکسی S21 فاش کرد که چطور پرچمدار ها این بار 200 دلار ارزان تر هستند.

فهرست قطعات اولیه ی گلکسی S21 فاش کرد که چطور پرچمدار ها این بار 200 دلار ارزان تر هستند.

طبق گزارشات، قیمت سری گلکسی S21 سامسونگ از سری گلکسی S20  که امسال به بازار عرضه شده است ،کمتر می باشد. اما واقعا در مرحله ی اول ساخت، سامسونگ برای این گوشی ها چقدر هزینه کرده است؟ خب، بر طبق گزارش شرکت Counterpoint Research، فهرست قطعات اولیه ی گلکسی S21 الترا 1199 دلاری با رم 128 گیگا بایتی و تراشه ی اسنپدراگون 888 و mmWave برای تولید، 533 دلار هزینه برمی دارد. این شرکت تحقیقاتی نشان می دهد که در مقایسه با فهرست قطعات اولیه ی گلکسی S20 الترا، 7 درصد قیمت کاهش پیدا کرده است.

این شرکت گزارش کرده است که مموری و حرکت به سوی یک پردازشگر با یک مودم داخلی، کاهش تعداد ماژول آنتن های mmWave و عدم وجود هدفون و شارژر در جعبه، عوامل اصلی تعیین کننده در کاهش قیمت برای گلکسی S21 الترا می باشد. به هرحال، به علت اضافه شدن قلم اس (S Pen) به این گوشی و پشتیبانی برای فرا پهن باند، هزینه ی اتصال بیشتر شد.

گلکسی S21

سری گلکسی S21 موفق به صرفه جویی در هزینه ی شرکت سامسونگ در زمان تولید شد.

با این اوصاف، توجه به این نکته مهم است که فهرست قطعات اولیه 533 دلاری بدان معنا نیست که سامسونگ در ازای فروش هر گوشی گلکسی S21 الترای 128 گیگا بایتی، 666 دلار سود کسب کرده است. موارد زیادی در ساخت یک گوشی هوشمند وجود دارد و شرکت ها می بایست نسبت به تحقیق، بازاریابی و سایر هزینه هایی که در هزینه های مولفه لحاظ نمی شود، هزینه هایی را صرف کنند. همچنین جالب است که بدانید سامسونگ در واقع موفق به تولید تراشه ی نسخه ی Exynos از گلکسی S21 الترا شده است، که احتمالاً به دلیل کمبود اجزای mmWave و تراشه ی داخلی است.

گلکسی S21 و S21  پلاس نیز در مقایسه با نسخه های نوع قبلی به ترتیب حدود 12 و 13 درصد در هزینه ها صرفه جویی داشتند. قیمت قطعات اولیه ی گلکسی S21 با رم 256 گیگا بایتی (با تراشه ی اگزینوس 2100) حدود 414 دلار می باشد. این شرکت تحقیقاتی در مورد این که چطور این صرفه جویی ها اتفاق افتاده، صحبت کرده است که دلیل این صرفه جویی ها حذف سنسور سه بعدی مدت پرواز (3D ToF sensor) در مدل S21 پلاس با رم کمتری نسبت به مدل های قبلی به بازار عرضه می شود، و همچنین هدفون و شارژر در جعبه ی این گوشی وجود ندارد.

علاقه مندان به خواندن جزئیات گزارش، می توانند آن را در این گزارش بررسی و تایید نمایند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا