اخبار فناوری

برند جدید دوربین های سامسونگ با نام XISO-CELL توسط این شرکت به ثبت رسیده است

سامسونگ یکی از شرکت هایی است که با تلاش و کوشش مستمر خود توانسته در زمینه تولید انواع محصولات سخت افزاری خودکفا باشد. برند تولید قطعات دوربین این شرکت ایزوسل نام دارد. اکنون به نظر می رسد که برند دوربین جدید سامسونگ با نام XISO-CELL احتمالاً نشان دهنده نسل جدیدی از ماژول های دوربین موبایل است. مایفون مگ بیا

نام تجاری دوربین جدید سامسونگ به نام XISO-CELL احتمالاً نشان دهنده نسل جدیدی از ماژول های دوربین موبایل است

غول تولید کننده کره جنوبی سامسونگ یکی از معدود برندهای گوشی های هوشمند است که دوربین های مناسبی تولید می کند. سامسونگ از ماژول دوربین خود، ISOCELL استفاده می کند. این مشکل از زمانی که اولین ماژول آن در گلکسی اس 5 منتشر شد، ادامه داشت. در طول سال های بعدی توسعه، سامسونگ همچنین مارک های ISOCELL Plus و ISOCELL 2.0 را راه اندازی کرد. ماژول دوربین نسل بعدی سامسونگ ممکن است “XISO-CELL” نام داشته باشد. این را می توان از یک درخواست علامت تجاری اخیر که توسط شرکت ثبت شده است مشاهده کرد.

برند دوربین جدید سامسونگ به نام XISO-CELL

خبرگزاری گلکسی کلاب گزارش داد که سامسونگ اخیراً برای علامت تجاری «XISO-CELL» درخواست داده است. این شرکت کره ای ابتدا درخواستی برای این علامت تجاری به سرویس اطلاعات مالکیت معنوی کره (KIPRIS) ارسال کرد. اگرچه این سند نشان‌دهنده برند و تایپ فیس خاص اوست، اما اطلاعات دیگری را فاش نمی‌کند. بنابراین، مشخص نیست که آیا دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 از ماژول جدید سامسونگ استفاده خواهد کرد یا خیر.

نام تجاری “ISOCELL” از سلول های ایزوله می آید. این روش سامسونگ برای کاهش تداخل و نویز بین دو پیکسل دوربین مجاور است و ما مطمئن نیستیم که افزودن X به برند فعلی ISOCELL چه ارتباطی با عملکرد یا کیفیت آن دارد.

SAMSUNG ISOCELL HPX
حدود یک ماه پیش سامسونگ سنسور ISOCELL HPX را معرفی کرد که یک سنسور 200 مگاپیکسلی دیگر است. این سنسور همچنان از کوچکترین اندازه پیکسل این شرکت یعنی 0.56 میکرومتر استفاده می کند. برای یادآوری باید گفت که سونی چند ماه پیش لنز IMX989 را روانه بازار کرد که یکی از اولین محصولاتی است که سری 13 شیائومی از آن استفاده خواهد کرد.

برند دوربین جدید سامسونگ به نام XISO-CELL

به گزارش خبرگزاری GizChinaسنسور ISOCELL HPX سامسونگ از زوم بدون اتلاف چهار برابر پشتیبانی می کند. حتی اگر تصویر چهار بار بزرگ شود، باز هم می تواند عکس های 12 مگاپیکسلی تولید کند. سامسونگ ادعا می کند که فناوری DTI هر پیکسل را جدا می کند و در عین حال حساسیت را برای ثبت تصاویر واضح تر و روشن تر افزایش می دهد. در مقایسه با اندازه پیکسل 0.64 میکرومتری این محصول نسبت به نسل قبلی سامسونگ، اندازه پیکسل ISOCELL HPX حدود 12 درصد کوچکتر است.

سنسور ISOCELL HPX همچنین مساحت ماژول دوربین را 20 درصد کاهش می دهد. این مشکل به نوبه خود باعث کاهش ضخامت دوربین و حتی ضخامت دستگاه می شود و به این ترتیب می توان شاهد کاهش چشمگیر ضخامت لنز دوربین بود. نظر کاربران Tranji در مورد تغییر نام برند ماژول دوربین سامسونگ از ISOCEL به XISO-CELL چیست؟ آیا این نشان دهنده ورود سامسونگ به نسل جدید لنزها و سنسورهای دوربین موبایل است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا