اخبار فناوری

احتمالا ویندوز ۱۲ تابستان ۱۴۰۳ معرفی شود: آغاز عصر هوش‌مصنوعی کامپیوترهای شخصی

سیستم‌عامل محبوب رایانه‌های شخصی که با آن بزرگ شده‌ایم و همچنان در این بازار سلطنت می‌کند، به‌زودی به نسخه جدید به‌روز خواهد شد. به تازگی گزارشی به ما می‌گوید که احتمالا ویندوز ۱۲ تابستان ۱۴۰۳ معرفی شود. همین بازه زمانی را می‌توان برای آغاز عصر هوش‌مصنوعی کامپیوترهای شخصی هم در نظر گرفت.

تاریخ معرفی ویندوز ۱۲

گزارش تازه‌ای از تایوان به ما می‌گوید که تاریخ معرفی Windows 12 مایکروسافت باید برای ژوئن ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده باشد. این می‌توان معادل خرداد یا ابتدا تیر ۱۴۰۳ باشد. به این ترتیب می‌توان گفت که حوالی تابستان سال آینده باید منتظر نسخه جدید سیستم‌عامل دسکتاپی مایکروسافت بود، البته اگر گزارش صحیح باشد.

Quanta Computer

Quanta Computer

این گزارش از سوی مدیرعامل Acer و Quanta Computer نقل شده است. برند ایسر که برای شما باید آشنا باشد و در زمینه ساخت لپتاپ‌ها فعالیت دارد. برند دوم یعنی Quanta Computer یک سازنده قراردادی است که لپتاپ‌ها را به سفارش برندهای مختلف تولید می‌کند و محصولات را با برند آن‌ها می‌سازد.

موسس و مدیر Quanta Computer می‌گوید آن‌ها “اولین شرکتی هستند که روی کامپیوترهای شخصی مجهز به هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند.”

احتمالا منظور از کامپیوتر شخصی مجهز به هوش مصنوعی، محصولی است که به تراشه دارای پردازنده هوش‌مصنوعی مستقل مجهز باشد. تراشه‌هایی در سبد محصولات اینتل، AMD و کوالکام با این مشخصات وجود دارند.

مایکروسافت هم تلاش‌های خود برای ورود هوش‌مصنوعی به پلتفرم ویندوز را با Copilot شدت بخشید. مشخص نیست که این شرکت با ویندوز ۱۲ می‌خواهد از هوش مصنوعی در هسته این سیستم عامل استفاده کند یا به دستیارهای هوشمند بسنده کند.

با این حال فعلا ما یک گزارش داریم که می‌گوید معرفی ویندوز ۱۲ می‌تواند در نیمه اول سال ۱۴۰۳ صورت بپذیرد. باید صبر کرد و دید مایکروسافت چطور خود را با بازار جدید هوش مصنوعی تطبیق می‌دهد و محصولات سخت‌افزاری چطور می‌توانند پتانسیل لازم را تامین نمایند.

نظر شما چیست؟ منتظر ویندوز 12 هستید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/03/%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-%DB%B1%DB%B2-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B3-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا