اخبار فناوری

گوگل نسخه ویندوز Nearby Share را برای رایانه های شخصی منتشر کرده است

در نمایشگاه CES 2022، گوگل نحوه بهبود ادغام اندروید با اکوسیستم ویندوز را به طرق مختلف توضیح داد. Nearby Sharing یکی از ویژگی های وعده داده شده برای سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت بود. به تازگی، گوگل نسخه ویندوز Nearby Share را برای رایانه شخصی ارائه کرده است تا انتقال فایل بی سیم بین دستگاه های اندروید و ویندوز شما را تسهیل کند.

نسخه ویندوز Nearby Share

Nearby Sharing اکنون در نسخه بتا برای ویندوز است که انتقال فایل ها بین موبایل و رایانه شخصی را بسیار آسان تر می کند.

برای استفاده از نسخه Windows Nearby Share، رایانه شما باید از نسخه 64 بیتی ویندوز 10 یا بالاتر استفاده کند. همچنین این ویژگی در دستگاه های دارای پردازنده ARM پشتیبانی نمی شود. شما می توانید آن را از اینجا دریافت کنید دانلود انجام دادن.

برای اینکه این ویژگی کار کند، باید Wi-Fi و بلوتوث رایانه شخصی خود را فعال کنید. خوشبختانه، شما می توانید انتخاب کنید که چه کسی می تواند دستگاه شما را ببیند تا از هرگونه درخواست ناخواسته بالقوه جلوگیری شود.

در منوی کشویی تنظیمات دید دستگاه، می‌توانید انتخاب کنید که آیا رایانه شخصی شما برای همه، برای مخاطبین، فقط برای دستگاه‌های شما قابل مشاهده باشد یا در حال حاضر توسط کسی نظارت نشود. با این حال، اگر گزینه دوم را انتخاب کنید، یک دستگاه Android می‌تواند فایل‌ها را با رایانه شما به اشتراک بگذارد، خواه برنامه باز باشد یا فقط در پس‌زمینه اجرا شود.

برای ارسال فایل‌ها از رایانه شخصی خود به تلفن اندرویدی خود، کافی است آن‌ها را در برنامه Nearby Share بکشید و رها کنید یا روی آن کلیک راست کرده و Nearby Share را انتخاب کنید.

اگر هر دو دستگاه را دارید و آنها به یک حساب مشترک Google وارد شده اند، حتی اگر صفحه گیرنده غیرفعال باشد، انتقال به طور خودکار پذیرفته می شود. فقط توجه داشته باشید که این دو دستگاه باید حدود 5 متر (به طور دقیق 4.8 متر) از هم فاصله داشته باشند.

در حال حاضر، گوگل نسخه بتای Nearby Share را برای ایالات متحده و اکثر نقاط جهان، به استثنای چند مورد، منتشر کرده است. او همچنین گفت در حالی که برنامه بتا در حال حاضر فقط با تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی کار می‌کند، سازگاری در سراسر اکوسیستم گسترش خواهد یافت.

نطر شما چی هست؟ آیا از این قابلیت استفاده کرده اید؟ به نظر می رسد انتقال فایل بسیار ساده تر و بی سیم خواهد شد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا