اخبار فناوری

کاهش 9 درصدی فروش موبایل در بازار جهانی – در سه ماهه سوم سال 2022

چند ماه است که فروش در بازار جهانی تلفن همراه خوب نیست. این چیزی است که به ما امکان می دهد آخرین ارقام ثبت شده توسط شرکت تحقیقاتی Canalys را تأیید کنیم. با این حال به نظر می رسد که همه شرکت ها مشکلی ندارند یا بهتر است بگوییم اپل مشکلی برای فروش گوشی های هوشمند خود ندارد. این نیز در شرایطی که افت 9 درصدی فروش موبایل در بازار جهانی در سه ماهه سوم سال 2022 به ثبت رسیده است.

کاهش فروش در بازار موبایل و افزایش فروش اپل و سامسونگ

طبق آخرین گزارش شرکت تحقیقاتی Canalys، فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم نسبت به سال 2021 حدود 9 درصد کاهش داشته است. این بدترین سه ماهه برای بازار موبایل از سه ماهه سوم سال 2014 است.

با توجه به ادامه شیوع کرونا، جنگ در اوکراین و افزایش تورم، گفته می‌شود این روند کاهشی در فروش تلفن همراه در بازار جهانی ممکن است تا 6 تا 9 ماه دیگر ادامه یابد. به گفته Canalys، کاربران خرید تجهیزات الکترونیکی را کمتر از نیاز روزانه خود در اولویت قرار می دهند که طبیعی است.

کاهش 9 درصدی فروش موبایل در بازار جهانی - در سه ماهه سوم سال 2022

کاهش 9 درصدی فروش موبایل در بازار جهانی – در سه ماهه سوم سال 2022

البته باید بدانید که این کاهش برای همه برندها یکسان نیست. برای مثال سامسونگ با افزایش 1 درصدی نسبت به سال گذشته، سهم بازار 22 درصدی را از آن خود کرد و همچنان پیشتاز بازار جهانی موبایل است.

این شرکت کره ای در بازار گران قیمت مشکلات بیشتری دارد. در حالی که در بازارهای پایین تا متوسط ​​عملکرد خوبی داشت. شرایط غیرجذاب فروش پرچمداران این شرکت می تواند آنها را ترغیب کند تا گلکسی اس 23 را زودتر از حد معمول عرضه کنند.

سیب همچنین موفق به ثبت رشد مثبت شد. بهبود سهم بازار اپل از 15 درصد به 18 درصد در طول رکود بازار، عملکرد قابل توجهی است. در همین حال، شیائومی، OPPO و vivo به رویکرد محتاطانه خود برای توسعه خارج از کشور ادامه دادند. به دلیل عدم موفقیت در بازار داخلی، این برندها به ترتیب 14%، 10% و 9% سهم بازار جهانی را به خود اختصاص دادند.

سهم برندهای مختلف موبایل در فروش بازار جهانی - سه ماهه سوم سال 2022

سهم برندهای مختلف موبایل در فروش بازار جهانی – سه ماهه سوم سال 2022

اگرچه اپل همچنان در رتبه دوم باقی مانده است، اما همانطور که گفتیم، سهم بازار آن از 15 درصد به 18 درصد افزایش یافته است. شرکت کوپرتینویی تقاضای زیادی برای آیفون 14 خود به ویژه مدل های پرو دارد.

این شرکت به لطف استراتژی متمرکز بر گوشی های پرچمدار، بسیار بهتر از رقبای خود می تواند در برابر اثرات بحران های ذکر شده مقاومت کند. به همین دلیل، اپل قوی ترین رشد بازار را در سه ماهه سوم به ثبت رساند. غول کالیفرنیایی نگران تقاضای نسبتا کم برای آیفون 14 و به خصوص 14 پلاس است.

شیائومی توانسته سهم بازار خود را حفظ کند و 14 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

در همین حال، برندهای چینی دیگر Oppo (که شامل OnePlus نیز می شود) و Vivo سهم بازار خود را به ترتیب به 10 و 9 درصد کاهش دادند. مجموع فروش تمامی برندهای دیگر با 28 درصد کاهش به 27 درصد رسیده است.

اگرچه بهبود کلی در آینده نزدیک بازار تلفن همراه قابل مشاهده نخواهد بود، اما فصل تعطیلات ممکن است امسال اهمیت بیشتری پیدا کند.

آمبر لیو، تحلیلگر Canalys گفت:

“بازار گوشی های هوشمند به شدت به تقاضای مصرف کنندگان پاسخ می دهد.”

در ادامه به آن اشاره شد:

برای اکثر فروشندگان، اولویت اول کاهش ریسک است تولید بیش از حد (به دلیل تقاضای کم). اکثر این برندها در ابتدای تابستان سهام زیادی داشتند، اما به لطف تبلیغات تهاجمی، فروش از اواخر تابستان به تدریج بهبود یافت.

لیو اضافه کرد:

استراتژی قیمت گذاری برای محصولات جدید حتی برای اپل با دقت طراحی شده است. هدف از این تصمیم جلوگیری از افت قابل توجه کاربرانی است که نسبت به افزایش قیمت بسیار حساس شده اند.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما بازار موبایل در آینده به کجا خواهد رفت و چه زمانی شاهد رشد مثبت قابل توجهی خواهد بود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا