اخبار فناوری

کاهش شدید درآمد و سود سامسونگ برای سه ماهه اول سال 2023 را پیش بینی کنید

بسته به شرایط بازار، همواره باید گفت که نوساناتی در عملکرد تجاری بنگاه ها وجود دارد. به نظر می رسد سه ماهه اول سال 2023 برای سامسونگ بسیار سخت باشد. امروز سامسونگ رسما از کاهش شدید درآمد و سود در سه ماهه اول سال 2023 خبر داد.

کاهش شدید درآمد و سود سامسونگ

سامسونگ پیش بینی درآمد خود را برای سه ماهه اول سال 2023 منتشر کرده است. در اینجا نتایج تلخ تر از هر چیزی است که در بیش از یک دهه دیده ایم. فروش بین 62 تا 64 تریلیون KRW (حدود 48 میلیارد دلار) خواهد بود که 10 درصد نسبت به سه ماهه سه ماهه و حدود 20 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

سود عملیاتی حدود 0.5-0.7 تریلیون KRW (455 میلیون دلار) خواهد بود که 6 برابر نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافته و از 14.12 تریلیون KRW در مدت مشابه سال گذشته 95 درصد کاهش خواهد داشت.

سامسونگ اعلام کرد به دلیل ادامه تقاضای ضعیف، تولید تراشه های حافظه را به شدت کاهش خواهد داد. این شرکت کره ای می گوید این شرایط دلیل اصلی بدترین نتایج آن از سال 2009 است.

گروه سامسونگ بزرگترین تجارت خانوادگی در کره جنوبی است که در این کشور “چائبول” نامیده می شود. این شرکت بیش از 20 درصد از تولید ناخالص داخلی کره را تشکیل می دهد. این عملکرد مشکلات اقتصادی داخل کشور را تشدید می کند.

این دومین سه ماهه متوالی با کاهش شدید سود و درآمد است. اگر به خاطر داشته باشید، در سه ماهه چهارم سال 2022 شاهد کاهش تقریباً 70 درصدی سودآوری این تجارت بودیم. در آن زمان، سامسونگ جنگ در اوکراین و تورم را مقصر می‌دانست، اما واضح است که دوران طلایی تراشه‌های حافظه این شرکت به پایان رسیده است و باید به دنبال جای دیگری برای بازگرداندن سودآوری باشد.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید کارگران یقه آبی کره راهی برای خروج از این بحران پیدا خواهند کرد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا