اخبار فناوری

به زودی امکان ردیابی گوشی اندرویدی گم شده حتی در صورت خاموش بودن آن وجود خواهد داشت

“از دست دادن” حس بدی است و وقتی برای تلفن همراه شما اتفاقی بیفتد قطعا بدتر هم می شود. اگر چنین ترسی دارید، خبر خوب این است که به زودی امکان ردیابی گوشی اندرویدی گم شده حتی در حالت بی صدا نیز وجود خواهد داشت. پیش از این، چنین ویژگی در اکوسیستم iOS و برای آیفون و سایر محصولات اپل موجود بود.

ردیابی تلفن اندرویدی گم شده

اخیراً گزارش شده است که گوگل در حال کار بر روی ویژگی جدیدی برای Find My Device است. این ویژگی جدید به شما امکان می‌دهد تلفن گمشده پیکسل (مارک گوگل) خود را حتی اگر خاموش باشد، پیدا کنید. با پشتیبانی سایر مارک های اندرویدی از سخت افزار لازم، پلت فرم نرم افزاری آن به زودی به همه دستگاه های اندرویدی سازگار کمک می کند تا حتی در صورت خاموش بودن ردیابی شوند.

این قابلیت شاید با نام عجیب «Pixel Power-off Finder» معرفی شود. برای انجام این کار، بلوتوث دستگاه شما باید همیشه روشن باشد. اپل مدتی است که امکان ردیابی آیفون های غیر فعال را با این روش ارائه کرده است.

کد منبع اندروید 14 که اخیراً برای برخی از شرکت های علاقه مند منتشر شده است، شامل یک لایه انتزاعی سخت افزاری جدید به نام hardware.google.bluetooth.power_off_finder است که این قابلیت را ممکن می کند.

همانطور که در بالا گفتیم، بدیهی است که این ویژگی نیاز به پشتیبانی سخت افزاری دارد. ما نمی دانیم که آیا دستگاه های اندرویدی موجود در بازار می توانند از این ویژگی پشتیبانی کنند یا خیر، اما انتظار داریم دستگاه های آینده (حداقل در اولین تلاش، پیکسل های گوگل) با سخت افزار لازم عرضه شوند.

بیش از یک سال، این حدود است نسل بعدی قابلیت Find My Device ما می شنویم اولین نشانه از تکامل این سرویس در حدود تابستان سال 1400 مشاهده شد. در آن زمان متوجه شدیم که گوگل احتمالاً در حال کار برای ایجاد یک شبکه ردیابی بر اساس دستگاه های اندرویدی است که به روشی مشابه با اپل کار می کند. با توجه به توزیع گسترده دستگاه های دارای سیستم عامل اندروید، دقت و قابلیت اطمینان سرویس گوگل ممکن است بیشتر از سرویس اپل باشد.

ما انتظار داریم که این ویژگی جدید در طول کنفرانس توسعه دهندگان گوگل در سال 2023 رونمایی شود. ما از قبل می دانستیم که تاریخ رویداد Google I/O 2023 و معرفی اندروید 14 برای 20 می 1402 برنامه ریزی شده است.

تاریخ رویداد Google I/O 2023 و معرفی اندروید 14 مشخص شده است: 20 می 1402

آیا منتظر این ویژگی هستید؟ این واقعاً یک ویژگی عملکرد خواهد بود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا