اخبار فناوری

چین قصد دارد تا سال 2025 از شبکه 6G رونمایی کند

چین در حال برنامه ریزی برای عرضه اولیه فناوری 6G در این کشور است. تحقیقات فنی و راه اندازی فناوری 6G توسط China Unicom انجام خواهد شد. این اپراتور به عنوان سومین اپراتور بزرگ در چین شناخته می شود. این شرکت انتظار دارد تا سال 2025 محدود شود شبکه 6G و این نسل از شبکه های مخابراتی را تا سال 2030 به طور کامل تحویل دهد.

شبکه 6G در چین

لیو لیهونگ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل China Unicom، گفت که سناریوهای اولیه شبکه 6G تا سال 2025 در چین معرفی خواهد شد. چین در حال حاضر دارای بیشترین جمعیت کاربران اینترنت در جهان و یکی از عمده ترین بازارهای تلفن همراه است.

این خبر پس از کنفرانس جهانی 6G در هفته گذشته از سوی Sony China Unicom منتشر شد. در این کنفرانس، کارشناسان توافق کردند که فناوری 6G تا سال 2030 در چین در دسترس خواهد بود.

سهم چین در صنعت ارتباطات راه دور جهانی به لطف طیف گسترده ای از سناریوهای کاربردی و بزرگترین پایگاه کاربر در جهان قابل توجه و تاثیرگذار است. چندین شرکت جهانی به طور فعال در بازار چین مشارکت دارند و اهمیت آن را در ارتقای توسعه ارتباطات راه دور می دانند.

فناوری شبکه 6G

شرکت های مخابراتی چینی در حال انجام سرمایه گذاری های عظیم در بخش های مختلف صنعت از جمله 5G یا 6G هستند. آنها با نهادهای بین المللی برای ایجاد استانداردهای صنعتی کار می کنند که به کاهش عدم قطعیت های آینده کمک می کند.

در مورد استقرار شبکه 5G در چین باید گفت که بزرگترین شبکه تلفن همراه 5G جهان در این کشور واقع شده است و بیش از 2.31 میلیون ایستگاه پایه 5G در سراسر کشور نصب شده است. با حمایت دولت، اپراتورهای مخابراتی چینی احتمالاً این موفقیت را با شبکه 6G تکرار خواهند کرد.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما چه زمانی شاهد شبکه 6G در ایران باشیم؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا