اخبار فناوری

پوکو ایکس 5 پرو با اسنپدراگون 778 جی و اندروید 12 رسما معرفی شد

پس از شایعات طولانی و تیزرهای رسمی، بالاخره سری جدید میان رده پوکو معرفی شد. گوشی های Poco X5 و Poco X5 Pro اخیرا رونمایی شدند. پوکو ایکس 5 پرو با اسنپدراگون 778 جی و اندروید 12 عرضه می شود و در این مقاله با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

Poco X5 Pro با اسنپدراگون 778G

به طور طبیعی، شیائومی پوکو ایکس 5 پرو جانشین مستقیم X4 پرو است که سال گذشته تقریباً در همان زمان معرفی شد. شاسی مدل جدید نازک‌تر شده و در واقع با ضخامت 7.9 میلی‌متر، باریک‌ترین گوشی سری Poco X خواهد بود که تاکنون تولید شده است.

پوکو ایکس 5 پرو

پوکو ایکس 5 پرو

اصلی ترین ارتقای این نسل استفاده از تراشه اسنپدراگون 778G است. یک تراشه 6 نانومتری ساخته شده توسط TSMC که دارای پردازنده گرافیکی Adreno 642L است. چیپست جدید به طور قابل توجهی سریعتر از اسنپدراگون 695 پوکو ایکس 4 پرو است.

امسال شیائومی مدل پوکو ایکس پرو را به دو برابر فضای ذخیره سازی مدل پایه مجهز کرده است. یعنی این دستگاه حداقل 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد اما حداقل رم را در همان 6 گیگابایت نگه داشته است.

اگر به حافظه بیشتری از هر دو نیاز دارید، گزینه 256/8 گیگابایتی وجود دارد. هر دو مدل با رم LPDDR4X و حافظه داخلی UFS 2.2 عرضه می شوند. متاسفانه این گوشی به صورت پیش فرض با اندروید 12 عرضه می شود که دارای رابط کاربری جدید MIUI 14 است.

مقاله در حال تکمیل شدن است…

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا