اخبار فناوری

همکاری سامسونگ با گوگل و کوالکام برای ساخت هدفون XR رسما اعلام شد

در طول این رویداد Galaxy Unboxed 2023جایی که سامسونگ از سری گلکسی اس 23 و گلکسی بوک 3 این شرکت همچنین رسما اعلام کرد که با گوگل و کوالکام بر روی هدست XR (واقعیت توسعه یافته) کار می کند. اگرچه این شرکت نام محصول خود را اعلام نکرده است، اما به طور رسمی اعلام کرده است که این دستگاه به زودی عرضه خواهد شد.

هدفون XR سامسونگ

هدف هدست XR سامسونگ مقابله با هدست ادعایی AR/VR اپل است. هدست XR این شرکت از چیپست پردازشی اختصاصی کوالکام استفاده می کند و بر اساس نسخه جدید اندروید گوگل است که با تمرکز بر ابزارهای پوشیدنی طراحی شده است. این شرکت همچنین گفت که در این پروژه XR با متا و مایکروسافت نیز شریک است. پس می توان گفت که همه علیه اپل متحد هستند!

مسئول Samsung MX گفت که پلتفرم و نرم افزار باید به خوبی آماده شود تا دستگاه موفق شود. این شرکت کره ای می خواهد از اشتباهات برندهای دیگری که وارد بازار هدست های AR/VR/MR شده اند درس بگیرد و سعی در عرضه یک دستگاه خام و عجولانه نداشته باشد. این کاری است که اپل در چند سال گذشته انجام داده است.

اگر به خاطر داشته باشید، سامسونگ اولین هدست واقعیت مجازی خود را با نام Gear VR در سال 2015 عرضه کرد. پس از انتشار چندین نسخه از Gear VR، این شرکت خط هدست های VR خود را متوقف کرد. سپس این شرکت یک هدست مستقل MR (Mixed Reality) برای رایانه شخصی منتشر کرد که تولید آن نیز متوقف شد.

شاید با همکاری با گوگل، کوالکام و چند برند دیگر، این شرکت بتواند سال ها در فضای XR با اپل رقابت کند.

نظر شما چیه؟ آیا فکر می کنید سامسونگ در این زمینه موفق خواهد شد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا