اخبار فناوری

مدیرعامل اپل خرید تراشه از کارخانه TSMC در آریزونا را تایید کرد

همانطور که انتظار می رفت، تیم کوک، مدیر عامل اپل به همراه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از تاسیسات تولید تراشه TSMC در آریزونا بازدید کردند. در حین سخن، گفتار در این رویداد، کوک تأیید کرد که TSMC تراشه‌هایی را برای اپل در کارخانه تولید می‌کند و تراشه‌ها دارای برچسب «ساخت آمریکا» خواهند بود.

اپل تراشه‌هایی را از TSMC در آریزونا خریداری می‌کند

زمانی که رئیس جمهور جو بایدن از سرمایه گذاری TSMC در این ایالت خبر داد، تیم کوک در آریزونا بود.

مدیرعامل اپل در سخنرانی خود گفت:

اکنون، به لطف تلاش بسیاری از افراد، این تراشه ها می توانند با افتخار مهر ساخت آمریکا را تحمل کنند. این لحظه فوق العاده مهمی است. امروز فقط شروع است. امروز، ما تخصص TSMC را با نبوغ بی‌نظیر کارگران آمریکایی ترکیب می‌کنیم. ما روی آینده ای بهتر و قوی تر سرمایه گذاری می کنیم، بذر خود را در صحرای آریزونا می کاریم، و در اپل، مفتخریم که به رشد آن کمک می کنیم.»

اپل تراشه‌هایی را از TSMC در آریزونا خریداری می‌کند

اپل تراشه‌هایی را از TSMC در آریزونا خریداری می‌کند

TSMC این بزرگترین شرکت تولید تراشه در جهان است و بیش از نیمی از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد. همچنین شرکت تولید نیمه هادی تایوان تمام تراشه های مورد استفاده در آیفون، آی پد، مک و سایر دستگاه های اپل را تولید می کند.

در حال حاضر، تراشه ها بیشتر در تایوان ساخته می شوند، اما TSMC در حال ساخت دو کارخانه در آریزونا است و اپل به دنبال انتقال تولید بیشتر به ایالات متحده است. TSMC قصد دارد 40 میلیارد دلار هزینه کند که اولین کارخانه در سال 2024 و دومین کارخانه در سال 2026 افتتاح می شود.

یکی از کارخانه‌های TSMC در آریزونا، تراشه‌های 4 نانومتری را در سال 2024 تولید خواهد کرد. در آینده، TSMC از این کارخانه برای تولید تراشه‌های پیشرفته‌تر 3 نانومتری برای اپل استفاده خواهد کرد. نیز برنامه ریزی شده است یک سوم ظرفیت کارخانه در آریزونا متعلق به اپل است. ظرفیت قبلی این کارخانه حدود 20000 ویفر بود که هر کدام حاوی چند تراشه بود.

نظر شما در مورد خرید تراشه های اپل از کارخانه TSMC در آریزونا چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا