اخبار فناوری

قیمت لنز پریسکوپ iPhone 15 Pro Max کمتر از میانگین بازار خواهد بود

دوربین پریسکوپ اصلا موضوع جدیدی نیست. هواوی پی 30 پرو این یکی از اولین گوشی های هوشمند مدرنی است که در سال 2018 این لنز را عرضه کرد. در حالی که شایعه شده است که آیفون 15 پرو مکس در اواسط سال 1402 از چنین دوربینی استفاده خواهد کرد، اما نکته جالبی در مورد آن گزارش شده است. گفته می شود قیمت لنز پریسکوپ آیفون 15 پرو مکس کمتر از میانگین بازار خواهد بود، اما چرا کمتر؟

قیمت لنز پریسکوپ iPhone 15 Pro Max

شایعات حاکی از آن است که آیفون 15 پرو مکس احتمالاً دارای لنز پریسکوپی است که امکان زوم اپتیکال بسیار بیشتری نسبت به لنز تله فوتو فعلی را فراهم می کند. این دوربین با پتانسیل زوم اپتیکال حداقل 10 برابر، بسیار بیشتر از زوم 3 برابری موجود در آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس خواهد بود.

طراحی پیشرفته لنز پریسکوپی می تواند با استفاده از یک منشور برای انحراف نور تا زاویه 90 درجه بر محدودیت های عمق گوشی های هوشمند غلبه کند و به لنز اجازه می دهد تا به صورت افقی در بدنه دوربین تا شود، چیزی شبیه به تصویر بالا.

لارگان

لارگان

اما آنچه جالب است قدرت چانه زنی اپل برای خرید این لنز است. گزارش Kuo می گوید که اپل با برند تایوانی Largan مذاکره کرده است تا لنز پریسکوپ را تنها به قیمت 4 دلار تهیه کند.

برای مقایسه باید گفت که قیمت معمولی این لنز موبایل حدود 4.5 تا 5 دلار است. با وجود حاشیه سود کم، اما به دلیل قیمت فوق العاده رقابتی، انتظار می رود لارگان تنها تامین کننده لنز دوربین پریسکوپ برای آیفون 15 پرو مکس باشد.

در سال‌های گذشته، اپل سفارشات لنز دوربین آیفون خود را بین Largan و Genius تقسیم کرده و این دو تامین‌کننده را با بهترین قیمت در برابر یکدیگر قرار داده است.

امسال، لارگان موفق شد تمام سفارشات لنز پریسکوپ را تضمین کند، اما با قیمت بسیار پایین. گزارش Kuo همچنین نشان می دهد که Genius سال آینده یک لنز پریسکوپ برای آیفون 16 عرضه خواهد کرد که احتمالاً هزینه قطعات را بیشتر کاهش می دهد.

این خبر نشان می دهد که توانایی اپل در حفظ حاشیه سود و ارائه فناوری های پیشرفته به مشتریان نه تنها به مهارت های مهندسی، بلکه به مهارت های مذاکره با تامین کنندگان نیز بستگی دارد.

نطر شما چی هست؟ آیا منتظر دوربین پریسکوپ آیفون 15 پرو مکس هستید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا