اخبار فناوری

قدرت گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 3 50 درصد بیشتر از اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهد بود.

نسل سوم اسنپدراگون 8 اولین نمایش بزرگ خود را در سه ماهه آخر سال انجام خواهد داد. نسل قبلی این تراشه، نسل دوم اسنپدراگون 8 فعلی، عملکرد بهتری نسبت به A16 Bionic اپل در تست‌های GPU دارد و به نظر می‌رسد که به لطف افزایش 50 درصدی قدرت گرافیکی در اسنپدراگون 8 نسل 3این روش در سال جاری نیز تکرار خواهد شد.

قدرت گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 3

در حالی که Snapdragon 8 Gen 2 هنوز از نظر عملکرد CPU از A16 Bionic عقب است، Qualcomm سرانجام توانست عملکرد GPU را ارائه دهد که از بهترین تراشه فعلی اپل پیشی بگیرد. به نظر می رسد که به همین جا ختم نمی شود، با گزارش جدیدی که اکنون ادعا می کند نسل بعدی اسنپدراگون 8 نسل 3 به مسیر اوج عملکرد GPU ادامه خواهد داد.

پسندیدن ایستگاه چت دیجیتال مشخص شده است که کوالکام نسل سوم اسنپدراگون 8 را به پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمندتر از آدرنو 740 نسل دوم اسنپدراگون 8 مجهز خواهد کرد. این پردازنده گرافیکی به گونه ای طراحی خواهد شد که عملکردی 50 درصد قدرتمندتر از نسل قبلی خود ارائه دهد. با توجه به شکاف فعلی بین Snapdragon 8 Gen 2 و A16 Bionic در بخش GPU، بعید به نظر می رسد که A17 Bionic بتواند مزیت عملکرد خود را در بخش گرافیک بازیابد.

قدرت گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 3

قدرت گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 3

جزئیات نسل سوم اسنپدراگون 8 در چند هفته گذشته به آرامی فاش شده است و اطلاعات فعلی حاکی از آن است که این تراشه همچنان بدتر از A17 Bionic در بخش CPU خواهد بود، اما پردازنده گرافیکی قدرتمندتری خواهد داشت. انتظار می رود چیپست پرچمدار کوالکام در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر معرفی شود و احتمالاً ابتدا توسط شرکت هایی مانند موتورولا و شیائومی استفاده خواهد شد.

چندی پیش شاهد برخی از مهم‌ترین اطلاعات فاش شده اسنپدراگون 8 نسل 3 بودیم که می‌گفت این تراشه با طراحی پردازنده چهار خوشه‌ای و پایان پشتیبانی از برنامه 32 بیتی ارائه می‌شود.

نظر شما در مورد قدرت گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا