اخبار فناوری

فناوری باتری حالت جامد شیائومی با چگالی انرژی 1000Wh/L معرفی شد.

دیروز و در MWC 2023، آن Honor را دیدیم اولین باتری سیلیکونی کربنی تراکم بیشتری با 12.8 درصد ارائه کرد. به تازگی یک برند چینی دیگر از فناوری باتری جدید رونمایی کرده است. فناوری باتری حالت جامد شیائومی با چگالی انرژی 1000Wh/L معرفی شده است که ایمنی و عملکرد باتری را افزایش می دهد.

فناوری باتری حالت جامد شیائومی

به طور کلی باید گفت که باتری حالت جامد فناوری متفاوتی است که از الکترودهای جامد و الکترولیت به جای ژل مایع یا الکترولیت های پلیمری موجود در باتری های لیتیوم یون یا لیتیوم پلیمر استفاده می کند.

تکنولوژی باتری حالت جامد این می تواند راه حل های بالقوه ای برای بسیاری از مشکلات باتری های لیتیوم یون مایع، مانند اشتعال پذیری، ولتاژ محدود، تشکیل فاز میانی الکترولیت جامد جامد ناپایدار، عملکرد چرخه ای ضعیف و قدرت ارائه دهد.

شیائومی به تازگی از پیشرفتی در فناوری باتری های حالت جامد خبر داده است که نوید چگالی انرژی بالاتر، عملکرد بهتر در دمای پایین و ایمنی بیشتر را می دهد. این شرکت می گوید که فناوری باتری های حالت جامد آن به چگالی انرژی بیش از 1000 وات ساعت در لیتر دست یافته است. این باعث بهبود 20٪ در عملکرد تخلیه دمای پایین می شود.

باتری حالت جامد این پتانسیل را دارد که صنعت باتری را متحول کند و فناوری جدید شیائومی قول تغییر بازی را می دهد. داده های آزمایشگاهی این شرکت نشان داده است که باتری های حالت جامد آن دارای چگالی انرژی بیش از 1000 وات ساعت در لیتر (1000 Wh/L) هستند که نسبت به باتری های سنتی پیشرفت قابل توجهی دارد.

این بدان معنی است که انرژی بیشتری را می توان در فضای کوچکتر ذخیره کرد، که برای دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها مهم است. با استفاده از این فناوری، این شرکت یک باتری بزرگ 6000 میلی آمپر ساعتی را در نمونه اولیه گوشی هوشمند شیائومی 13 قرار داده است که به طور قابل توجهی عمر باتری را بهبود می بخشد.

باتری های حالت جامد شیائومی علاوه بر چگالی انرژی بالا، عملکرد بهتری در دمای پایین نیز ارائه می دهند. در دماهای پایین، ویسکوزیته الکترولیت در باتری های سنتی به شدت افزایش می یابد، که ظرفیت حمل یون های لیتیوم را مختل می کند و منجر به کاهش سریع رسانایی لیتیوم می شود.

با این حال، باتری های حالت جامد می توانند رسانایی لیتیوم کافی را در دماهای پایین حفظ کنند، به این معنی که می توانند در محیط های سرد عملکرد بهتری داشته باشند. شیائومی ادعا می کند که باتری های حالت جامد آن بیش از 20 درصد عملکرد تخلیه بهتری نسبت به باتری های سنتی در دمای منفی 20 درجه سانتیگراد دارند.

یکی دیگر از مزایای مهم باتری های حالت جامد شیائومی، ایمنی بهبود یافته آنها است. استفاده از الکترولیت جامد می تواند از نفوذ دندریت های لیتیوم جلوگیری کند که می تواند باعث اتصال کوتاه و سایر مشکلات ایمنی شود.

نطر شما چی هست؟ به نظر می رسد فناوری باتری دستخوش تغییراتی می شود که در نهایت منجر به حجم بیشتر در اندازه معمول می شود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا