اخبار فناوری

فروش 7.1 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 در سه ماهه آخر سال 2022

سونی بالاخره مشکلات عرضه پلی استیشن 5 را حل کرد و گواه این موضوع گزارش مالی این شرکت در سه ماه آخر سال 2022 است. این برند ژاپنی توانسته 7.1 میلیون واحد PS5 را در مدت مذکور به فروش برساند که نشان دهنده فروش قابل توجهی است. نسبت به فروش 3.9 میلیون دستگاهی در مدت مشابه سال گذشته بهبود یافته است. فروش 7.1 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 در سه ماهه آخر سال 2022 بیش از 82 درصد رشد داشته است.

رشد فروش سونی پلی استیشن 5

این رشد فروش، درآمد بازی‌ها و خدمات شبکه را به 1246 میلیارد ین رساند که رشد 53 درصدی نسبت به 813 میلیارد ین برای مدت مشابه در سال 2021 بود. در همان زمان، فروش بازی نیز افزایش یافت.

مجموع فروش پلی استیشن 5 از زمان انتشار به 32.1 میلیون واحد رسیده است. هدف این شرکت فروش 37 میلیون دستگاه تا پایان سه ماهه مالی منتهی به ماه مارس است. تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس کاهش یافت، اما تعداد کاربران فعال ماهانه اندکی افزایش یافت.

افزایش فروش سنسورهای تصویر سونی و کاهش فروش موبایل های اکسپریا

فروش حسگرهای تصویر سونی افزایش یافته است و این شرکت ظرفیت تولید خود را نسبت به مدت مشابه در سال 2021 افزایش داده است. این شرکت انتظار دارد فروش کمتری برای سه ماهه آینده داشته باشد، که “تا حدی با بهبود ترکیب محصول جبران خواهد شد”، یعنی فروش محصولات سنسورهای گران تر به طور متوسط ​​می توانند سود ژاپنی ها را افزایش دهند.

متاسفانه در بخش موبایل خبر خوبی نداریم. در سه ماه آخر سال 2022، بخش ارتباطات سیار سونی 93 میلیارد ین درآمد در مقایسه با 102 میلیارد ین برای مدت مشابه در سال 2021 ثبت کرد.

نظر شما درباره عملکرد مالی سونی در سه ماهه آخر سال 2022 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا