اخبار فناوری

سه گوشی جدید HMD با تراشه های اسنپدراگون در راه‌اند

پس از عرضه گوشی های ارزان قیمت سری HMD Pulse و HMD Auraبه نظر می رسد این شرکت بر روی گوشی های میان رده قدرتمندتر تمرکز کرده است. مشخصات سه گوشی جدید HMD با چیپست های قدرتمندتر اسنپدراگون به بیرون درز کرده است.

گوشی هوشمند HMD Tomcat به چیپست نسل دوم اسنپدراگون 7s مجهز خواهد شد

امروز، یک حساب توییتر به نام HMD MEME جزئیات سه گوشی جدید این شرکت با نام‌های رمز Nighthawk، Tomcat و Project Fusion (نمونه اولیه) را به اشتراک گذاشت. بر اساس گزارش ها، طراحی و مشخصات تامکت و نایت هاک شباهت هایی با سری HMD Pulse خواهد داشت. در ادامه، نگاهی به مشخصات لو رفته این سه گوشی هوشمند میان رده آینده HMD می اندازیم.

ابتدا به سراغ HMD Tomcat می رویم. این گوشی هوشمند اخیراً در داده های بنچمارک Geekench مشاهده شده است. این دستگاه در تست های تک هسته ای و چند هسته ای Geekbench به ترتیب 965 و 2625 امتیاز کسب کرد.

اکنون HMD MEME ادعا می کند که این گوشی هوشمند HMD آینده به این تراشه مجهز شده است نسل دوم اسنپدراگون 7s مجهز نبود طراحی جدید با رنگ های روشن (که از ویژگی های دستگاه های نوکیا بود) و همچنین صفحه نمایش با وضوح بالاتر و دوربین های قدرتمندتر در HMD Tomcat ارائه خواهد شد. انتظار می رود این دستگاه به صفحه نمایش AMOLED با وضوح FullHD+ و نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز مجهز شود.

HMD Tomcat دارای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی (با لرزشگیر اپتیکال) خواهد بود. در قاب پشتی این گوشی دو دوربین دیگر با رزولوشن 8 و 2 مگاپیکسل قرار داده شده بود. HMD برای دوربین سلفی این گوشی هوشمند سنسور 32 مگاپیکسلی را انتخاب خواهد کرد.

انتظار می رود HMD Tomcat یک باتری بزرگ 4900 میلی آمپر ساعتی داشته باشد و از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی کند. این دستگاه به طور پیش‌فرض به کاربرانی که اندروید 14 دارند دسترسی پیدا می‌کند. از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند می توان به بلوتوث 5.2، بلندگوهای استریو و استاندارد IP67 (مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار) اشاره کرد.

قیمت احتمالی HMD Tomcat

نسخه HMD Tomcat با 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی قیمت حدود 400 یورو است خواهیم گرفت. این دستگاه همچنین دارای 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی است قیمت آن حدود 440 یورو است به دست خریداران خواهد رسید.

گوشی های هوشمند HMD Nighthawk

آمدن به HMD Nighthawk. انتظار می رود مشخصات دوربین این دستگاه مشابه HMD Tomcat باشد (البته به احتمال زیاد بدون دوربین فوق عریض). همچنین این دستگاه دارای چیپست متفاوت اما با ظرفیت باتری مشابه HMD Tomcat خواهد بود.

پسندیدن گیزموچینا با این حال، انتظار داریم HMD Nighthawk دارای صفحه نمایش AMOLED با وضوح FullHD+ و نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز باشد. این گوشی هوشمند به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی (با لرزشگیر اپتیکال) و دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی مجهز شده است. HMD یک سنسور 32 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی این گوشی در نظر گرفته است. تراشه اسنپدراگون 4 نسل دوم او مسئول تامین قدرت پردازشی مورد نیاز HMD Nighthawk خواهد بود.

گفته می شود این گوشی میان رده به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با ظرفیت بالا مجهز شده است. از دیگر ویژگی های HMD Nighthawk می توان به Wi-Fi 5، بلوتوث 5.1، NFC، بلندگوهای استریو، جک 3.5 میلی متری صدا و پشتیبانی از کارت حافظه microSD اشاره کرد.

در مورد قیمت HMD Nighthawk

نسخه HMD Nighthawk با 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی قیمت حدود 250 یورو است به دست خریداران خواهد رسید. این گوشی هوشمند دارای رم 8 گیگابایتی + حافظه داخلی 256 گیگابایتی است قیمت حدود 290 یورو است در دسترس خواهد بود.

گوشی هوشمند HMD Project Fusion (نمونه اولیه)

گفته می شود HMD Project Fusion از تراشه کوالکام تولید می شود اسنپدراگون QCM6490 این یک چیپست میان رده است و احتمالاً مبتنی بر اسنپدراگون 778 است. همانطور که قبلاً ذکر شد، Project Fusion بر ساخت یک تلفن ماژولار مانند Moto Mods موتورولا متمرکز شده است.

مشخصات گوشی هوشمند آینده HMD نیز فاش شده است. پیش بینی می شود این دستگاه به صفحه نمایش 6.6 اینچی IPS LCD با وضوح FullHD+ مجهز شود. دو لنز دوربین روی قاب پشتی HMD Project Fusion قرار خواهد گرفت. رزولوشن دوربین اصلی 108 مگاپیکسل است و برای دوربین دوم سنسور 2 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. همانطور که اشاره کردیم، تراشه Qualcomm QCM6490 وظیفه تامین قدرت پردازشی مورد نیاز این دستگاه را بر عهده دارد و با 8 گیگابایت حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) همراه است.

انتظار می رود HMD Project Fusion دارای باتری 4800 میلی آمپر ساعتی باشد و از شارژ سریع 30 واتی (همراه با شارژ بی سیم 15 واتی) پشتیبانی کند. این دستگاه دارای ابعاد 164*76*8.6 میلی متر خواهد بود. از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند می توان به Wi-Fi 6E، Pogo Pin، جک 3.5 میلی متری صدا و سه ISP اشاره کرد.

معرفی گوشی مقرون به صرفه HMD Aura: زیر 120 دلار

نظر شما در مورد این سه گوشی هوشمند HMD مجهز به چیپست اسنپدراگون چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/05/29/%D8%B3%D9%87-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-hmd-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86-%D8%AF/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا