اخبار فناوری

سقوط صنعت پروژکتور با معرفی دیوارهای ویدئویی

در عصر امروز ما با انواع ابزارها و نمایشگرهای تبلیغاتی احاطه شده ایم، یکی از راه های نمایش خدمات در مراکز مختلف استفاده از دیوار تصویری شرق. پیشرفت تکنولوژی باعث می شود که صاحبان مشاغل مختلف از این روند پیروی کنند، بنابراین اغلب در شهرها از سیستم های نمایش برای نمایش تصاویر تبلیغاتی استفاده می شود.

دیوار تصویری

از آنجایی که نمی توان از تلویزیون های خانگی انتظار داشت که تصاویر را در مقیاس وسیع در معرض دید مردم قرار دهد، در حال حاضر از سیستم های ویدئویی ویژه ای به نام تلویزیون شهری استفاده می شود. ابزارهای دیجیتالی مانند ویدئو وال با توجه به جذابیت خود می توانند جایگزین مناسبی برای روش های سنتی برای نمایش خدمات در مراکز مختلف باشند.

معرفی ویدیو وال

ویدئو وال مجموعه ای از چند صفحه نمایش است که برای نمایش یک تصویر یکپارچه در کنار هم قرار می گیرند. البته می توان آنها را به طور جداگانه در ردیف ها قرار داد تا هر کدام تصویر خاصی را نمایش دهند.

ویدئو وال ها نسل جدیدی از مانیتورهای صنعتی هستند که به دلیل کیفیت و وضوح تصویر بالا حتی توانسته اند عملکردی فراتر از پروژکتور را به مردم ارائه دهند. قاب دور هر صفحه نمایش که به آن قاب نیز می گویند در واقع یک حاشیه است که ضخامت آن می تواند یکی از مهم ترین فاکتورها در خرید ویدیو وال باشد.

این سیستم از نظر اندازه و تعداد صفحه نمایش دارای تنوع بالایی می باشد که بسته به نوع کاربری و شرایط محیطی می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. اگر فقط برای مدت کوتاهی نیاز به استفاده از این دستگاه دارید، مراکزی در زمینه اجاره ویدئو وال نیز فعال هستند و با صرف هزینه مناسب می توانید به راحتی از این ابزار استفاده کنید.

اجزای ویدیو وال

این دستگاه ها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند که مهمترین آنها به شرح زیر می باشد.

فیلتر

نمایشگر یکی از اجزای اصلی نمایش تصاویر است، از آنجایی که قرار است این ابزارها در محیط های مختلف مورد استفاده قرار گیرند، در طراحی این قسمت از فناوری های مختلفی استفاده می شود. موضوع مهم مربوط به صفحه نمایش کیفیت تصویری است که نمایش می دهد و با توجه به پارامترهای مختلف اندازه گیری می شود.

بسته به نوع نمایشگر و سیستم انتخابی، ویدئو وال را می توان در محفظه های منحنی، مسطح و حتی سه بعدی نصب کرد.

کارت کنترل

هنگامی که صفحه نمایش نصب می شود، دستگاهی برای نمایش محتوای تصاویر با استفاده از آن نیاز است، برای این منظور از یک برد کنترل استفاده می شود. بسته به تعداد ورودی ها، این قسمت ظرفیت دریافت تصاویر از منابع دیگر به منظور ذخیره و نمایش آنها را دارد.

کارت کنترل به شما این امکان را می دهد که نمایش تصاویر را مطابق با سلیقه خود تنظیم و ترتیب دهید و همچنین این قسمت برای نمایش تصویر یکپارچه توسط مانیتورهای متعدد در نظر گرفته شده است.

نرم افزار ویدئو وال

برای اینکه بتوان تصاویر را از منابع مختلف به کنترلر و صفحه نمایش انتقال داد، به یک رابط نیاز است که این همان کاری است که نرم افزار در واقع انجام می دهد. اکثر این نرم افزارها دارای ابزارهایی هستند که می توانید از آنها برای تنظیم ظاهر، اندازه، برش و روشنایی محتوا استفاده کنید.

انواع ویدئو وال را بشناسید

این دستگاه به طور کلی بر اساس نوع استفاده یا تکنولوژی ساخت به مدل های مختلفی دسته بندی می شود و از پرکاربردترین انواع آن می توان به ویدئو وال LCD، ویدئو وال LED و DLP اشاره کرد.

دیوار تصویری LCD

این مدل یکی از انواع ویدئو وال های پرکاربرد در مراکز خرید و خدمات می باشد. در این مدل از نمایشگرهای LCD استفاده شده است. در طراحی این صفحه نمایش ها بر خلاف تلویزیون های LCD خانگی از قاب بسیار نازکی استفاده شده است.

فاصله بین قاب یا قاب این مدل در طول زمان تغییر کرده است به طوری که در شروع تولید به طور کلی بین 8.1 تا 9.4 میلی متر متغیر بوده است. اما نمونه های جدید با فاصله 88.0 میلی متر نیز اخیرا تولید می شود.

پروجکشن عقب DLP

در واقع برای ساخت این مدل از سیستم تابش نور پشتی استفاده می کنند بنابراین قطر این مدل نسبت به سایر نمونه های ویدیو وال بیشتر است و دلیل آن استفاده از تصویر لامپ برای نمایش محتوا است. نکته مهم در مورد DLP داشتن قاب بسیار کم است تا بتوانید با کمترین فاصله خطوط، تصویری که توسط آنها پخش می شود را مشاهده کنید.

این مدل عموماً برای مراکزی مناسب است که ترجیح می دهند قاب عکس را زیاد در معرض دید قرار ندهند، البته یکی از معایب آن طول عمر چراغ رومیزی است که اغلب پس از مدتی نیاز به تعویض دارد. بنابراین اگر قصد خرید ویدئو وال را دارید و به این مدل علاقه دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است هزینه های جانبی را تحت تاثیر قرار دهد.

از آنجایی که عمر لامپ پروژکتورها کوتاه است و هزینه های نگهداری بالایی دارند، تمایل به استفاده از آنها در مراکز مختلف به قدری کاهش یافته که صنعت تولید آنها رو به زوال است و تقاضا برای ویدئو پروژکتور به شدت کاهش یافته است. ویدئو وال های ال ای دی به دلیل شدت نور بالا، طول عمر زیاد و هزینه های نگهداری پایین می توانند بهترین جایگزین برای انواع صفحه نمایش ها در محیط های مختلف باشند.

دیوار تصویری LED

اگر نیاز به استفاده از دستگاه های ویدئو وال در محیط های بیرونی دارید، یکی از بهترین مدل ها برای این کار، ویدئو وال LED است. صفحه نمایش آنها با ال ای دی های کوچک پر شده و مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دارند، حتی در برف و باران نیز بدون مشکل کار می کنند.

برای طراحی آنها از هیچ فریمی استفاده نشده است، روشنایی بالایی دارند و وضوح تصویر آنها برای نمایش تصاویر در طول روز مناسب است. کیفیت تصویر این مدل بستگی به فاصله بین ال ای دی های به کار رفته در ساخت آنها دارد، بیشتر انتظار دیدن تصویر باکیفیت تری را دارید.

در ویدئو وال های ال ای دی در مقایسه با ویدئو وال های ال سی دی حاشیه ای در تصویر وجود ندارد و عدم وجود قاب در تصویر باعث جذابیت بیشتر این نوع ویدئو وال شده است.

ویدئو وال های ال ای دی در ایران به تلویزیون های داخلی شهری نیز معروف هستند و در مکان های مختلفی مانند سالن های کنفرانس، سالن های سخنرانی، سالن های ضیافت، سینما، مراکز خرید نصب می شوند و در ابعاد مختلف قابل نصب نیستند.

فاکتورهایی که هنگام خرید ویدیو وال باید به آن توجه کنید

  • • ابعاد: بسته به اینکه قصد استفاده از این دستگاه را در داخل یا خارج از منزل دارید، باید اندازه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • • فاصله اسکوپ: اکثر مدل های این دستگاه دارای فواصل متفاوتی هستند که انتخاب آنها به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد.
  • • روشنایی: این ضریب بر حسب کاندلا در متر مربع بیان می شود که به طور معمول شامل 450، 500، 700 و 1500 برای نمونه های مختلف می شود.
  • • رزولوشن: این پارامتر در رزولوشن تصویر بسیار مهم است که معمولا مدل های Full HD و 4K موجود در بازار هستند.
  • • پورت های دستگاه: از جمله این پورت ها می توان به پورت های USB، DVI، VGA، SDI و HDMI اشاره کرد.

نتیجه

ویدئو وال ابزاری است که برای نمایش محتوای مختلف در مقیاس بزرگ استفاده می شود. تقسیم بندی این ابزار معمولا با توجه به نوع کاربرد و صفحه نمایش آن انجام می شود که شامل ویدئو وال های LED، LCD و DLP می باشد.

هنگام خرید و مشاهده قیمت ویدیو وال، بهتر است به مواردی مانند وضوح، روشنایی، فاصله قاب و سایر موارد مهم در کیفیت این دستگاه توجه کنید. برای خرید ویدیو وال می توانید با فروشگاه تخصصی دیاکو تماس بگیرید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا