اخبار فناوری

رم Galaxy S23 Ultra LPDDR5X ساخت سامسونگ نیست!

رم LPDDR5X این آخرین فناوری حافظه موقت در صنعت موبایل است. این نسل از حافظه های رم در دستگاه های پرچمدار سال 2023 استفاده خواهد شد.سامسونگ یکی از برندهای معروف و رقیب در این زمینه است. با این حال، جالب است بدانید که رم Galaxy S23 Ultra LPDDR5X ساخت سامسونگ نیست!

حافظه رم Galaxy S23 Ultra

چهار ماه پیش و پایان سال 2022 بود حافظه DRAM LPDDR5X سامسونگ با رکورد سرعت 8.5 گیگابیت بر ثانیه معرفی شد. اگرچه گمانه زنی ها برای استفاده از این حافظه در پرچمداران موبایل سامسونگ برای سال 2023 وجود داشت، اما این اتفاق نیفتاد.

حداقل بر اساس کالبد شکافی این گلکسی اس 23 اولترا، می توان متوجه شد که حافظه رم به جای سامسونگ توسط Micron ساخته شده است. Micron یک برند آمریکایی تولید نیمه هادی است که در زمینه ساخت انواع حافظه فعالیت می کند.

چرا باید چنین تصمیمی گرفته شود؟ 2 دلیل اصلی برای این وجود دارد. اول اینکه بخش نیمه هادی سامسونگ قیمت فروش مناسبی دارد حافظه LPDDR5X او سرویس موبایل این شرکت را ارائه نکرد. در هر صورت، هر دوی اینها با برند سامسونگ متفاوت هستند و با وجود اینکه متعلق به یک خانواده هستند، باز هم باید به دنبال انتخاب ارزشمندتر باشید.

دلیل دوم ممکن است تلاش سامسونگ برای داشتن یک زنجیره تامین پایدار باشد و Micron به عنوان یکی از برندهای تامین کننده حافظه LPDDR5X برای Galaxy 23 Ultra انتخاب شد. تا زمانی که چند نمونه دیگر از Galaxy S23 Ultra کالبدشکافی نشود، نمی توان این موضوع را تایید کرد.

نطر شما چی هست؟ یک کوزه گر از دیگ شکسته می نوشد، اینطور نیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا