اخبار فناوری

درآمد توییتر 40 درصد کاهش یافت

در حالی که ایلان ماسک می گوید همه چیز خوب است، به نظر می رسد اوضاع در توییتر خوب به نظر نمی رسد. طبق گزارش های مختلف، درآمد توییتر نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است. این نتیجه یک رکود عظیم در صنعت تبلیغات دیجیتال است. از زمان آغاز تصاحب تهاجمی ایلان ماسک و تمام جنجال‌هایی که پس از تصاحب او به وجود آمد، به نظر می‌رسد که بسیاری از مشتریان تبلیغاتی سابق توییتر دیگر تمایلی به همکاری ندارند.

کاهش درآمد توییتر

بر اساس گزارش اخیر رویترز، توییتر 14 نفر از 30 تبلیغ کننده برتر خود را از دست داده است. این یک شوک بزرگ برای منبع درآمد اصلی شرکت است. پس از به قدرت رسیدن ایلان ماسک، بسیاری از تبلیغ‌کنندگان توییتر را ترک کردند.

علاوه بر این، چهار تبلیغ‌کننده برتر دیگر از هفته قبل از خرید ماسک تا پایان سال 2022 هزینه تبلیغات خود را بین 92 تا 98.7 درصد کاهش داده‌اند. در مجموع، هزینه تبلیغات برای 30 شرکت برتر به 42 کاهش یافته و به حدود 53.8 میلیون برای نوامبر و دسامبر رسیده است. . شش برند نیز هزینه تبلیغات خود را افزایش دادند، اما کافی نبود.

با توجه به از دست دادن درآمد، توییتر ممکن است خود را در موقعیت دشواری بیابد. اگرچه توییتر دیگر مانند زمانی که ماسک مدیریت را برعهده گرفت، 4 میلیون دلار در روز ضرر نمی کند، اما به دلیل اهرم بسیار بالاتر تحت قرارداد با ماسک، همچنان سرمایه خود را از دست می دهد.

در سه ماهه چهارم سال 2021، توییتر 1.57 میلیارد دلار درآمد داشت. اگر شرکت اکنون 40 درصد از این نتیجه کاهش داشته باشد، تنها 942 میلیون دلار در سه ماهه چهارم 2022 به دست آورده است. این یک کاهش شدید است و ماسک باید شرایط را مهار کند.

این توضیح می دهد که چرا توییتر تلاش می کند هزینه ها را کاهش دهد. از زمان خرید، ماسک تعدادی از کارمندان خود را اخراج کرده است که برای کاهش هزینه ها تا حدود 950 میلیون دلار کافی است. این شرکت همچنین یک توییتر آبی اصلاح شده را معرفی کرده است که ابزار جدیدی برای کسب درآمد برای توییتر خواهد بود.

حدود 225000 کاربر ماهانه 8 دلار برای این سرویس پرداخت می کنند. با توجه به این رقم، توییتر 1.8 میلیون دلار از فروش اشتراک دریافت خواهد کرد. زیاد نیست اما از هیچی بهتر است.

برنامه های محبوبی مانند Fenix ​​و Twitterriffic اکنون غیرقابل استفاده هستند. این شرکت API خود را خاموش کرده است و دیگر به توسعه دهندگان اجازه نمی دهد جایگزین هایی برای برنامه رسمی ارائه دهند. دلیل اصلی این تصمیم این است که توییتر نمی تواند از تبلیغات در این برنامه های شخص ثالث سود ببرد.

نظر شما در مورد کاهش درآمد توییتر چیست؟ آیا فکر می کنید می توانید اوضاع را کنترل کنید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا