اخبار فناوری

توسعه تبلت 10 اینچی با تراشه CPU مجهز به هسته Oryon توسط کوالکام

ظاهرا کوالکام در حال آزمایش تراشه Snapdragon 8cx Gen 4 خود با نام SC8380 در تبلتی با صفحه نمایش 10 اینچی است. این نشان می‌دهد که این چیپست در تبلت‌های 10 اینچی (یا بزرگ‌تر)، احتمالاً محصولات 2 در 1، و حتی لپ‌تاپ‌های ویندوزی ARM استفاده خواهد شد. حتی ممکن است که مایکروسافت آن را در دستگاه سرفیس نئو با صفحه دوگانه پیاده سازی کند. این تراشه دارای پردازنده مرکزی Oryon است.

تست تراشه Snapdragon 8cx Gen 4 با پردازنده Oryon کوالکام

این تراشه احتمالاً در دستگاه‌های رقیب آی‌پدهای اپل با چیپ‌ست‌های سری M و مک‌بوک ایر قرار خواهد گرفت. از آنجایی که چیپست مدل Oryon و هسته های CPU آن توسط Nuvia ساخته شده است، برای این رقابت مناسب است. زیرا Nuvia توسط کارمندان سابق اپل تشکیل شده است و شامل افرادی می شود که روی چیپست های سری M کار می کردند.

تراشه Snapdragon 8cx Gen 4 با نام رمز Hamoa ساخته خواهد شد و دارای 12 هسته پردازشی شامل 8 هسته قدرتمند با فرکانس حداکثر 3.4 گیگاهرتز و 4 هسته بهینه شده با فرکانس حداکثر 2، 5 گیگاهرتز است. همچنین یک پردازنده گرافیکی Adreno 740 یکپارچه وجود خواهد داشت که بسیار قدرتمند است. اگرچه برای محصولات بزرگ‌تر مانند لپ‌تاپ‌ها، کاربران می‌توانند پردازنده‌های گرافیکی خارجی (مرتبط با 8x PCIe 4.0) را تا زمانی که خنک‌کننده برای آن وجود دارد، مجهز کنند.

دستگاه‌های بزرگ‌تر نیز از درایوهای NVMe (4x PCIe 4.0) پشتیبانی می‌کنند، اگرچه دستگاه‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر احتمالاً به UFS 4.0 پایبند هستند. گزینه های اتصال شامل USB 4 (بر اساس Thunderbolt 4) با DisplayPort 1.4a است.

طبق گزارش‌ها، کوالکام از نوامبر سال گذشته در حال آزمایش نمونه اولیه دستگاه‌های مبتنی بر Hamoa بوده است. دقیقاً مشخص نیست اولین دستگاه های تجاری چه زمانی در دسترس خواهند بود، اما ممکن است اواخر امسال یا حتی در اوایل سال 2024 باشد.

نطر شما چی هست؟ آیا منتظر تراشه های جدید کوالکام هستید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا