اخبار فناوری

به گفته تحلیلگران ، بحران کمبود تراشه تا اواسط سال به پایان می رسد

یکی از بحران های عمده و نگران کننده ای که در حال حاضر در محصولات الکترونیکی رخ می دهد ، کمبود قطعات نیمه هادی است. خوشبختانه تحلیلگران آینده درخشانی را برای پایان بحران کمبود تراشه پیش بینی کردند. اما دقیقاً جزئیات این پیش بینی چیست؟

تحلیلگران امیدوارند بحران کمبود تراشه در سال آینده پایان یابد

شرکت های مختلف همیشه سعی کرده اند در بحبوحه این بحران زنده بمانند. مدیر عامل اینتل، گفته بود که این بحران سالها به طول انجامیده است!

مدیر عامل اینتل می گوید مشکل کمبود تراشه سالها ادامه خواهد داشت

اما از سوی دیگر، گیز چین موسسه بین المللی داده (IDC) اعلام کرد که اخیراً پیش بینی هایی را برای آینده صنعت تراشه به اشتراک گذاشته است. محدودیت های تولید در این بازار در حال حاضر مشتریان آن را تحت تأثیر قرار داده است. به گفته این تحلیلگران ، صنعت نیمه هادی ها امسال 3.8 درصد رشد کردند. این نرخ در پایان سال معادل 7.1 درصد بوده است. توجه داشته باشید که با شیوع همه گیری کرونا ، تقاضا ثابت است. اما در این بین ، بازارهای مختلف از جمله لپ تاپ ، تبلت ، تلفن همراه ، سرور ، لوازم الکترونیکی خودرو ، سیستم های بازی ، ابزارهای قابل حمل و مودم های Wi-Fi رشد چشمگیری داشته اند.

در بخش تراشه 5G ، درآمد کلی 3 درصد افزایش یافت. در همین حال ، درآمد بخش نیمه هادی تلفن های هوشمند 1.5 grew افزایش یافت. اما تحلیلگران چه می گویند؟ خب ، انتظار می رود فروش کنسول های بازی ، لوازم خانگی هوشمند و گجت های پوشیدنی به ترتیب 24 ، 4 و 4 درصد افزایش یابد. از سوی دیگر ، رشد درآمد الکترونیک خودرو 2.5 درصد افزایش یافته است. این نرخ رشد در بازار لپ تاپ و سرورهای X86 به 2.6 درصد و 14.6 درصد خواهد رسید.

به گفته تحلیلگران مشهور این موسسه ، بحران کمبود تراشه تا اواسط سال حل خواهد شد. IDC همچنین می گوید که در سال 9 چیزی مانند تولید بیش از حد ممکن است اتفاق بیفتد! مورالس ، رئیس تجزیه و تحلیل نیمه هادی در IDC ، می گوید:

سابقه صنعت نیمه هادی ها روشن است. در نهایت ، وضعیت به نفع صنعت خواهد بود. مشتریان در صنعت نیمه هادی ها رشد قوی را تجربه کرده اند. در این زمینه ، صنعت نیمه هادی ها نیز پیشرفت خوبی داشته است.

قیمت قطعات نیمه هادی در نیمه اول امسال افزایش یافت. اما IDC پیش بینی می کند که افزایش قیمت تا پایان سال از بین برود. این امر به دلیل فرصت های بیشتر در صنعت و افزایش هزینه های مواد اولیه اتفاق می افتد. به طور کلی ، IDC پیش بینی می کند که ارزش بازار نیمه هادی ها در سال 1995 برابر باشد 60 میلیارد دلار برای رسیدن به!

در مورد غلبه بر بحران کمبود کک چه احساسی دارید؟ آیا فکر می کنید این مشکل تا سال آینده پایان می یابد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا