اخبار فناوری

به زودی گوشی اندرویدی شما در تاریکی شما را کور نخواهد کرد!

تقریبا تمام گوشی های هوشمند جدید موجود در بازار از قابلیت تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش بر اساس نور محیط پشتیبانی می کنند. ویژگی مفیدی که نیازی به تنظیم دستی روشنایی صفحه را از بین می برد. با این حال، مواردی وجود دارد که خواه ناخواه نورپردازی نامناسب ارائه می شود. به عنوان مثال، هنگامی که می خواهید قفل دستگاه را در یک مکان تاریک باز کنید، صفحه نمایش در همان لحظه اول خیلی روشن است. خبر خوب این است که به زودی گوشی اندرویدی شما دیگر شما را در تاریکی کور نخواهد کرد!

ویژگی جدید اندروید 13 برای تنظیم خودکار روشنایی صفحه

در حال حاضر، در اکثر تلفن های همراه اندرویدی، روشنایی صفحه نمایش در لحظه روشن شدن مجدد صفحه روی تنظیمات روشنایی قبلی تنظیم می شود. به عنوان مثال، اگر در یک محیط روشن بوده اید و اکنون در یک فضای تاریک هستید، در اولین ثانیه پس از روشن شدن صفحه، همان مقدار روشنایی فضای بیرون اعمال می شود. سپس نور محیط تشخیص داده می شود و روشنایی تنظیم می شود.

فقط یک ثانیه یا کمتر باعث ایجاد یک تجربه ناخوشایند می شود. گوگل در تلاش برای رفع این مشکل است.

همانطور که در کد منبع Android 13 QPR2 مشاهده شد، گوگل در حال توسعه روشی برای نظارت بر روشنایی محیط قبل از باز کردن قفل دستگاه است. در واقع وقتی صفحه نمایش گوشی خاموش است، سطح نور محیط بررسی می شود. به این ترتیب وقتی در محیطی بسیار تاریک هستید و می خواهید صفحه گوشی را روشن کنید، نور بیش از حد دیگر شما را آزار نمی دهد.

هنوز مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی به گوشی های اندرویدی وارد می شود، اما در حال حاضر در نسخه بتای اندروید 13 در حال آزمایش است.

آیا با این مشکل مواجه شده اید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا