اخبار فناوری

این نرم افزار اسکرین رکورد اندروید را همین حالا حذف کنید

خیر و شر همیشه در کنار هم حضور دارند. هر چقدر هم نظارت وجود داشته باشد باز هم نفوذ انجام می‌شود. به تازگی یک بدافزار اندرویدی شناسایی شده که به همین دلیل باید بگویم این نرم افزار اسکرین رکورد اندروید را همین حالا حذف کنید. اسم این نرم افزار “iRecorder – Screen Recorder” است.

بدافزار اندرویدی زیر پوست نرم افزار اسکرین رکورد

این بدافزار پس از شناسایی توسط محققان ESET از Play Store حذف شد اما حداقل ۵۰ هزاربار دانلود شده بوده است. در نتیجه مهم است که اگر نرم افزار نشان داده شده در تصویر زیر را نصب کرده‌اید، آن را پاک کنید:

بدافزار اندرویدی به نام "iRecorder - Screen Recorder"

بدافزار اندرویدی به نام “iRecorder – Screen Recorder”

نرم افزار اسکرین رکورد یا ضبط محتوای نمایش داده شده روی نمایشگر به نام “iRecorder – Screen Recorder” اواخر سال ۲۰۲۱ توسط گوگل مورد بررسی قرار گرفت و به فروشگاه نرم‌افزار آن راه یافت.

تقریبا یک سال بعد به عنوان بخشی از یک به‌روزرسانی به ظاهر بی ضرر، قابلیت‌های نقض حریم‌خصوصی را به دست آورد.

از آنجایی که برای یک توسعه‌دهنده بدافزار بسیار غیرمعمول است که چنین صبری از خود نشان داده و زمان زیادی بین انتشار یک برنامه و تزریق بدافزار به آن بگذراند، این رفتار به راحتی از توجه کاربران عادی و حتی گوگل دور مانده بود.

یکی از جدی‌ترین نفوذهای امنیتی به دستگاه و حریم خصوصی کاربر

این نرم‌افزار به یکی از جدی‌ترین مجوزها برای نفوذ به دستگاه و محیط زندگی کاربر دسترسی داشته است. ما فقط درباره پیام‌های متنی یا مکالمات تلفنی صحبت نمی‌کنیم، بلکه ضبط صداهای محیط کاربر در فایل‌هایی با اسم و پسوندهای «مشخص» هم انجام شده که نشان می‌دهد این برنامه ممکن است به عنوان بخشی از یک کمپین جاسوسی استفاده شده باشد.

شما از این نرم‌افزار استفاده کرده بودید؟ تا حد امکان از نصب نرم‌افزارهای ناشناخته خودداری کنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/24/%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D9%87/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا