اخبار فناوری

اندروید 13 روی چند درصد گوشی های موبایل نصب شده است؟

20 مه 1402 اندروید 14 آشکار خواهد شد. اگرچه این سیستم عامل تا پایان تابستان امسال عرضه نمی شود، اما نسخه قبلی آن 6 ماه فرصت داشت تا بر روی تلفن های همراه این اکوسیستم نصب شود. سوال اینجاست که بعد از این همه مدت اندروید 13 روی چند درصد از تلفن های همراه نصب شده است؟

آپدیت اندروید 13

پیش از این، گوگل معمولاً آمار ماهانه مربوط به توزیع نسخه های مختلف اندروید را در اختیار عموم قرار می داد. با این حال، امروزه این شرکت بسیار کمتر شفاف است. احتمالاً دلیل آن این است که نرخ به روز رسانی محصولات به نسخه جدید بسیار پایین است و در این زمینه از رقیب دیرینه خود iOS ناامید خواهد شد.

به تازگی و در ابتدای سه ماهه دوم سال 2023، گوگل آمار جدیدی از توزیع نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید منتشر کرده است. می توانید این آمار را با ابتدای سه ماهه اول سال 2023 مقایسه کنید و اطلاعات را برای یک دوره 3 ماهه در اختیار داشته باشید.

آمار در آغاز سه ماهه اول سال 2023

آمار در آغاز سه ماهه اول سال 2023

آمار در آغاز سه ماهه دوم سال 2023

آمار در آغاز سه ماهه دوم سال 2023

در مقایسه با ابتدای سال، سهم اندروید 13 در میان دستگاه های اندرویدی بیش از دو برابر شده است. در واقع، این نسخه از اندروید توانست از 5 به 12.1 درصد برسد که عملکرد قابل توجهی است. البته اگر به بازه زمانی 8 ماهه عرضه عمومی این سیستم عامل نگاه کنید، عملکرد خوبی ندارد.

البته برای مقایسه باید بدانید که سیستم عامل اندروید 12 پس از 1 سال عرضه به 13.3 درصد رسیده بود. در نتیجه عملکرد اندروید 13 بهتر از اندروید 12 بود، اما در مقایسه با iOS، عملکرد بسیار ضعیفی خواهد داشت.

یکی از دلایل این رشد را می توان سرعت بی سابقه سامسونگ در ارائه آپدیت اندروید 13 برای محصولات خود دانست. البته سایر برندها نیز نسبت به سال گذشته عملکرد سریع تری داشتند.

جالب اینجاست که پرکاربردترین نسخه سیستم عامل اندروید در بین کاربران به اندروید 11 می رسد. سیستم عاملی که در سال 2020 منتشر شد و در حال حاضر تقریبا از هر 4 دستگاه اندرویدی 1 دستگاه دارای این سیستم عامل است. به طور دقیق، 23.5 درصد از بازار اندروید را در اختیار دارد.

حتی رتبه دوم به اندروید 10 می رسد که 18.5 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. این نشان می دهد که متاسفانه کاربران اندروید معمولاً از نسخه های قدیمی سیستم عامل استفاده می کنند.

آیا دستگاه اندرویدی دارید؟ از چه نسخه ای از سیستم عامل استفاده می کنید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا