اخبار فناوری

افزایش درآمد سامسونگ در سال 2022 و کاهش سود

سامسونگ نتایج مالی سه ماهه آخر سال 2022 و کل سال مالی خود را منتشر کرده است. این شرکت بار دیگر توانست رکورد خود را بشکند و به رکورد درآمد 12 ماهه تقریباً 244 میلیارد دلاری دست یابد. این رقم نسبت به سال 2021 8 درصد افزایش یافته است. با این حال، سود عملیاتی حدود 35 میلیارد دلار بود که 15 درصد کمتر از سال قبل است. در واقع درآمد سامسونگ در سال 2022 افزایش و سود کاهش یافت.

گزارش مالی سامسونگ 2022

سه ماهه چهارم برای این شرکت کره ای سخت بود زیرا به دلیل تقاضای ضعیف ناشی از اقتصاد ضعیف جهانی، فروش تقریباً در همه بخش ها کاهش یافت.

بخش تجربه موبایل سامسونگ یا MX شاهد کاهش 9 درصدی درآمد در سه ماهه چهارم بود، اما فروش کل سال نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشت. با این حال، سود کلی کاهش یافته است. این کاهش هم نسبت به 3 ماه قبل و هم نسبت به سال قبل به ثبت رسیده است. سامسونگ تأیید می کند که فروش بازار به دلیل “تورم و بی ثباتی ژئوپلیتیکی” به شدت کاهش یافته است.

در حالی که تقاضا برای گوشی های هوشمند گلکسی در طول سه ماهه تعطیلات به طرز شگفت آوری ضعیف بود، پرچمداران همچنان نسبت به انتظارات بازار قوی بودند. سامسونگ انتظار دارد روند نزولی تا سه ماهه اول سال 2023 ادامه داشته باشد، اما در نهایت بعد از عرضه سری گلکسی اس 23 اوضاع تغییر خواهد کرد. این شرکت می‌گوید پرچم‌داران جدیدی که فردا وارد بازار می‌شوند، به «ویژگی‌های دوربین و بازی پیشرفته» مجهز خواهند شد.

سامسونگ پیش بینی کرد که سال آینده سخت خواهد بود. مدل‌های فروش بازار آزاد بیشترین ضربه را خواهند خورد و این شرکت سعی خواهد کرد با پیشنهادات رقابتی از سوی اپراتورها، از جمله گسترش در میان کاربران جدید 5G، با آن مقابله کند.

نظر شما چیه؟ به نظر شما برندهای فناوری چگونه می توانند در سال 2023 خود را حفظ کنند؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا