اخبار فناوری

استفاده اجباری از USB C در اروپا از 8 ژانویه 1403

اتحادیه اروپا دستورالعمل جدید شارژرهای مشترک را در مجله رسمی خود منتشر کرده است و در نهایت تاریخ شروع آن را می بینیم. از شنبه 8 ژانویه 1403 (حدود 2 سال دیگر)، همه محصولاتی که نیاز به شارژ دارند باید از یک پورت USB C استفاده کنند. استفاده اجباری از USB C در اروپا این می تواند نمونه خوبی برای بازارهای دیگر باشد.

استفاده اجباری از USB C در اروپا

همانطور که توسط اتحادیه اروپا مشخص شده است، محصولات زیر که در اتحادیه اروپا فروخته می شوند باید از درگاه USB C استفاده کنند. علاوه بر این، اگر توان شارژر بیشتر از 15 وات باشد، باید از USB PD یا Power Delivery پشتیبانی کنند.

این محصولات الکترونیکی عبارتند از:

  1. 1- تلفن
  2. 2- تبلت
  3. 3- دوربین
  4. 4- کلاه ایمنی
  5. 5- کلاه ایمنی
  6. 6- کنسول بازی ویدیویی قابل حمل
  7. 7- اسپیکر قابل حمل
  8. 8- کتابخوان الکترونیکی
  9. 9- صفحه کلید
  10. 10- ماوس
  11. 11- سیستم مسیریابی قابل حمل

بدیهی است که این قانون بر اپل تأثیر می گذارد، زیرا این برند همچنان سرسختانه از پورت لایتنینگ در تلفن های همراه خود (iPhone) استفاده می کند. اپل اکنون باید به USB C سوئیچ کند، اما این تنها تغییر نیست، اما اگر محصولات آنها بیش از 15 وات برق مصرف می کنند، باید از سازگاری با استاندارد USB-PD اطمینان حاصل کنند.

توجه داشته باشید که این راهنما فقط شارژ سیمی را پوشش می دهد، بنابراین ممکن است اپل تصمیم بگیرد که پورت شارژ را از آیفون های خود حذف کند و صرفاً به شارژ بی سیم متکی باشد. این امر آن را نقض قانون فوق الذکر نمی کند و در عین حال ایده داشتن یک آیفون با پورت USB C را از بین می برد.

از سه شنبه 8 اردیبهشت 1405 همین قوانین برای استفاده از USB Type-C برای لپ تاپ ها اعمال می شود. گام بعدی این است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا قوانین و مقررات لازم برای انطباق با این دستورالعمل را تا پنجشنبه 7 ژانویه 2014 تصویب و منتشر کنند.

نطر شما چی هست؟ به نظر می رسد وجود یک پورت برای تمامی محصولات نیز می تواند برای کاربران بسیار مفید باشد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا