اخبار فناوری

هواوی از حسگر تصویر سامسونگ در Mate 60 Pro استفاده کرده است: کنار گذاشتن سونی

هواوی پس از تحریم‌های امریکا تمام تلاش خود را برای حفظ زنجیره تامین قابل اتکا انجام داده است. با بررسی کالبدشکافی هواوی میت ۶۰ پرو مشخص شده که ۴۷ درصد از قطعات این دستگاه ساخت چین است. همچنین سهم ژاپنی‌ها به حداقل رسیده اما سهم کره‌ای رشد دارد. در همین راستا هواوی از حسگر تصویر سامسونگ در Mate 60 Pro استفاده کرده و دیگر به سراغ سونی نرفته است.

قطعات داخلی هواوی Mate 60 Pro

هواوی به شکل فزاینده‌ای در حال تامین قطعات گوشی‌های هوشمند خود از چین است، به طوری که در قطعات داخلی میت 60 پرو حدودا ۴۷ درصد از این کشور تامین می‌شود. درصد اعلام شده براساس ارزش مالی قطعات است. این 18 درصد بیشتر از پرچمدار هواوی است که سه سال پیش آنالیز شده بود.

موسسه Nikkei همراه با شرکت تحقیقاتی Fomalhaut Techno Solutions این پرچمدار هواوی را برای تجزیه و تحلیل هزینه قطعات، کالبدشکافی کردند.

پس تشدید تحریم‌های صادراتی آمریکا روی تجهیزات و نرم‌افزارهای پیشرفته در سال 2019، چین به پیشرفت‌های سریع فناوری از جمله در بخش نیمه‌رساناها رسید و توانست به فناوری تولید 7 نانومتری دست پیدا کند.

هواوی میت ۶۰ پرو 5G

هواوی میت ۶۰ پرو 5G

هزینه قطعات هواوی میت ۶۰ پرو ۹۶۰ دلاری فقط ۴۲۲ دلار است

کل هزینه قطعات هواوی Mate 60 Pro حدود 422 دلار تخمین زده می‌شود. از نظر سهم هر کشور در ساخت این قطعات، چین با 47 درصد پیشتاز بود.

افزایش سهم قطعات تامین شده از تولیدکنندگان چینی عمدتاً ناشی از تغییر تامین‌کنندگان بخش‌هایی مانند صفحه‌نمایش است. این بخش جز گران‌ترین قطعه‌های یک گوشی محسوب می‌شود. هواوی تصمیم گرفته به جای تامین نمایشگر از LG Display کره، به برند چینی BOE تکیه کند.

برند چینی BOE در حال نفوذ به بازار نمایشگر گوشی‌های هوشمند است که تحت سلطه ال جی و سامسونگ قرار دارد، اما از نظر ظرفیت تولید انبوه عقب‌تر از آن‌هاست.

مدیرعامل Fomalhaut گفت:

«سوال این است که تا چه حد [BOE] می‌تواند هواوی را تامین حجم مورد نیاز، تامین کند.»

پنل لمسی Mate 40 Pro توسط برند امریکایی Synaptics تامین شده بود، اما هواوی برای Mate 60 Pro به برندهای چینی روی آورده است. ارزش قطعات داخلی ساخت چین برای میت 60 پرو در مجموع 198 دلار است که در مقایسه با میت 40 پرو تقریبا 90 درصد افزایش دارد.

تراشه 5 نانومتری مورد استفاده در میت 40 پرو توسط شرکت زیرمجموعه هواوی یعنی HiSilicon Technologies طراحی، اما تولید به شرکت تولید نیمه هادی تایوان یا TSMC واگذار شد.

بر اساس این کالبدشکافی، Fomalhaut به آن نتیجه رسید که Mate 60 Pro از یک تراشه 7 نانومتری استفاده می کند که توسط HiSilicon طراحی شده و توسط شرکت چینی Semiconductor Manufacturing International Corp یا SMIC ساخته شده است.

سهم قطعات ژاپنی در میت 60 پرو به 1 درصد رسید که از 19 درصد در میت 40 پرو، کاهش قابل توجهی یافته است. همچنین هواوی تامین کننده حسگر تصویر دوربین را از گروه سونی به سامسونگ تغییر داد. سهم قطعات کره جنوبی با افزایش 5 واحدی به 36 درصد می‌رسد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که هواوی می‌تواند با این تغییرات به زنجیره تامین قابل اتکایی دست پیدا کند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/13/%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D8%B3%DA%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-mate-60-pro-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا