اخبار فناوری

ارتفاع استاندارد میز کامپیوتر چقدر است؟

آیا می دانید استفاده از میز کامپیوتر غیر استاندارد چه عوارضی دارد؟ در بسیاری از موارد، ارتفاع نامناسب میزها و رایانه ها باعث آسیب جدی به ستون فقرات می شود. بنابراین در هنگام خرید میز کامپیوتر باید به ارتفاع آن توجه ویژه ای داشته باشید.

به ویژه افرادی که ساعات بیشتری از روز خود را به کار با کامپیوتر می گذرانند نیز باید از میز کامپیوتر استاندارد و مناسب استفاده کنند. در این متن می خواهیم در مورد ارتفاع استاندارد میز کامپیوتر صحبت کنیم. خواندن این مقاله ممکن است 5 دقیقه از وقت شما را بگیرد. اما بعد از آن به راحتی می توانید یک میز تحریر مناسب و استاندارد برای خود بخرید.

ارتفاع استاندارد میز کامپیوتر؛ یکی از نکات مهم برای خرید میز تحریر

ارتفاع میز کامپیوتر باید به گونه ای باشد که وقتی روی صندلی می نشینید، دستان شما کاملاً روی میز قرار گرفته و با آرنج هایتان هم راستا باشد. میزهای کامپیوتری مختلفی در بازار موجود است که همه آنها دارای ابعاد استاندارد و مناسب نیستند. بنابراین برای خرید این نوع میز باید ارتفاع آن را بدانید و با توجه به سن و قد خود بهترین مدل را سفارش دهید.

ارتفاع میز کامپیوتر استاندارد 75 سانتی متر است. این قد بر اساس میانگین قد مردان که حدود 175 سانتی متر و برای زنان حدود 162 سانتی متر است محاسبه می شود. به افراد زیر 162 سال یا بالای 175 سال توصیه می شود هنگام استفاده از میز کامپیوتر از صندلی با قابلیت تنظیم ارتفاع استفاده کنند.

تاثیر استفاده از میز کامپیوتر غیر استاندارد بر افراد

اگر ارتفاع میز کامپیوتر استاندارد نباشد کم کم صدمات جبران ناپذیری به اعضای بدن شما وارد می شود. ارتفاع میز کامپیوتر باید به گونه ای باشد که گردن بیشتر از 20 درجه خم نشود، زیرا اگر گردن بیش از حد خم شود، مهره های شانه و گردن آسیب می بیند. در واقع، شما باید بتوانید به راحتی پشت میز کامپیوتر خود کار کنید. بدون نیاز به تغییر وضعیت بدن یا احساس درد مفاصل یا عضلانی.

هنگام تایپ کردن روی میز کامپیوتر، باید بتوانید بازوهای خود را موازی با میز قرار دهید. همچنین باید فضای کافی بین ران و پایین میز وجود داشته باشد. اگر این موارد رعایت نشود، احتمالاً درد مزمن در مفاصل و عضلات را تجربه خواهید کرد. البته توجه داشته باشید که برخی از این نکات در انواع ادارات، میز مطالعه و میز کار باید رعایت شود. به عنوان مثال، اگر هنگام استفاده از یکی از این میزها فضای کافی برای پاهای شما وجود نداشته باشد، قطعاً عضلات ران و زانو شما آسیب می بینند.

مزایا و مزایای استفاده از میز کامپیوتر؛ تضمین سلامت ستون فقرات

در حین کار، وقتی پشت کامپیوتر و صندلی میز کامپیوتر می نشینیم، ممکن است به آنچه در بدنمان است اهمیتی ندهیم و از توجه کافی به آن امتناع کنیم، اما این ایده بدی است. زمانی که بدن در شرایط فیزیکی مناسبی باشد پس از انجام کارها خستگی کمتری خواهیم داشت. مزایای میز کامپیوتر با ارتفاع استاندارد عبارتند از:

با استفاده از یک میز کامپیوتر استاندارد از آسیب چشم جلوگیری کنید

در صورتی که ارتفاع میز کامپیوتر مطابق با استانداردها باشد از بروز مشکلات بینایی و ناراحتی هایی مانند انحراف چشم جلوگیری می شود. همچنین از آنجایی که هنگام کار با کامپیوتر چشمان شما با کامپیوتر هم راستا می شود، در این صورت پس از انجام کار دیگر دچار چشم درد و خستگی مفرط نخواهید شد.

پیشگیری از آسیب های دست و پا و درد عضلانی

با استفاده از میز کامپیوتر متناسب با ابعاد و ارتفاع استاندارد می توان از درد عضلانی دست و پا جلوگیری کرد. زیرا اگر ارتفاع میز کامپیوتر مناسب باشد، فضای کافی برای قرار دادن پاهای خود بین صندلی و میز خواهید داشت. همچنین، هنگام کار، دستان شما موازی با میز خواهند بود. بنابراین، مجبور نخواهید بود موقعیت غیرعادی و دشوار بدن را تغییر دهید.

با نشستن پشت میز کامپیوتر استاندارد، بهره وری خود را افزایش دهید

شاید هرگز تصور نکنید که یک میز کامپیوتر اداری راحت می تواند بر بهره وری شما تأثیر بگذارد. کارمندی که در محل کار و نشستن پشت میز خود احساس راحتی می کند، بدون شک بهره وری بیشتری خواهد داشت و میزان خستگی او پس از ساعت کاری کمتر می شود.

جلوگیری از آسیب های ستون فقرات و گردن؛ دلیل اصلی استفاده از میز کامپیوتر استاندارد

بسیاری از کمردردها و گردن دردها ناشی از رعایت نکردن ابعاد و ارتفاعات استاندارد در ساخت میز یا میز کامپیوتر است. افرادی که برای مدت طولانی پشت میز کامپیوتر کار می کنند، از صدمات و دردهایی که ممکن است در آینده در اثر استفاده از میز با ارتفاع استاندارد تجربه کنند، اجتناب کنند.

از کجا می توانیم یک میز کامپیوتر با ارتفاع استاندارد با کیفیت عالی بخریم؟

در این مقاله اطلاعاتی در مورد ارتفاع استاندارد میز کامپیوتر در اختیار شما قرار داده ایم. اکنون می دانید که برای خرید میز کامپیوتر چه نوع میز و چه ارتفاعی را باید انتخاب کنید. علاوه بر ابعاد استاندارد میز کامپیوتر، جنس آن نیز باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. فروشگاه بلج یکی از برترین تولیدکنندگان مبلمان و دکوراسیون چوبی است که جدیدترین مدل های موجود در بازار را از با کیفیت ترین متریال تولید می کند.

اگر بودجه شما محدود است اما قصد خرید یک میز محکم و باکیفیت را دارید فروشگاه اینترنتی بلژیک را به شما معرفی می کنیم. قیمت محصولات این فروشگاه به دلیل تولید در کارخانه گروه تولیدی بلج بسیار مقرون به صرفه و به صرفه می باشد. همچنین امکان خرید اقساطی برای مشتریان وجود دارد. بنابراین با خرید از این فروشگاه اینترنتی دیگر نگران کیفیت و قیمت محصول مورد نظر نخواهید بود. ضمناً با تماس با شماره 02153138 می توانید از مشاوره رایگان قبل از خرید نیز بهره مند شوید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا