اخبار فناوری

آیپد پرو OLED اپل از همان مشکل نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا رنج می‌برد

طبق گزارشات بسیاری از کاربران در Reddit و انجمن MacRumors، چند مدل iPad Pro M4 آنها از همان مشکل نمایشگر گلکسی اس 24 اولترای سامسونگ رنج می برند که یک الگوی دانه دانه از طریق پنل OLED قابل مشاهده است.

مشکل صفحه نمایش OLED اپل آیپد پرو

کاربرانی که الگوی دانه‌دار را دیدند گزارش دادند که این مشکل معمولاً در محیط‌های تاریک با روشنایی صفحه نمایش کم تا متوسط ​​رخ می‌دهد. نمایش محتوا به رنگ خاکستری یا سیاه، واضح تر است. برخی این افکت را با تصویری که در تنظیمات ISO بالا حاوی نویز نوری گرفته شده است مقایسه کرده اند.

در حال حاضر، سخت است که بگوییم آیا این یک نقص واقعی در نمایش است یا نه. نمایشگرهای OLED به طور کلی می توانند این کار را انجام دهند اثر دانه ای به دلیل عوامل متعددی که مربوط به فرآیند طراحی و ساخت است.

مشکل صفحه نمایش OLED اپل آیپد پرو

مشکل صفحه نمایش OLED اپل آیپد پرو

زیرپیکسل‌های منفرد در نمایشگرهای OLED می‌توانند از نظر اندازه و شکل متفاوت باشند و به بافتی ناسازگار، ناهموار یا دانه‌دار کمک کنند. این حالت معمولا در نمایشگرهای بزرگتر بیشتر قابل توجه است. تغییرات در رسوب مواد آلی نیز می تواند بر نظم انتشار نور تأثیر بگذارد.

صفحه نمایش های OLED آنها همچنین روشنایی را در سطح پیکسل کنترل می کنند و تکنیک های مدیریت انرژی می تواند منجر به تغییرات ظریف در روشنایی در سراسر صفحه شود. گاهی اوقات می توان به عنوان یک اثر دانه دانه توجه کرد، به خصوص در شرایط کم نور یا هنگام نمایش رنگ های صاف.

شایان ذکر است که گزارش‌های مشابهی در مورد مشکل صفحه نمایش در گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ نیز وجود دارد.

سامسونگ نمایشگرهای 11 اینچی M4 iPad Pro اپل را تامین می کند، در حالی که LG Display وظیفه تامین نمایشگرهای مدل 13 اینچی را بر عهده دارد. بر اساس گزارش ماه مارس از کره جنوبی، سامسونگ برای نمایشگرهای 11 اینچی عملکرد ضعیفی دارد و قادر به برآورده کردن مقدار سفارش اپل نیست. کمبود باعث شد تا اپل برخی از سفارشات پنل های کوچکتر خود را به LG Display واگذار کند.

تا به امروز، بیشتر گزارش ها نگران کننده هستند آیپد پرو 11 اینچی این است، اما چند چیز وجود دارد که به مدل 13 اینچی اشاره می کند، بنابراین مشخص نیست که آیا نقص احتمالی مربوط به یکی از تامین کنندگان پنل OLED است یا خیر. گزارش ها همچنین به نظر می رسد محدود به مدل های جدید iPad Pro با گزینه شیشه ای استاندارد باشد. آخرین مدل‌های آی‌پد پرو اپل نیز با گزینه نمایشگر مات نانو بافت برای پیکربندی‌های ذخیره‌سازی 1 ترابایتی و 2 ترابایتی با 100 دلار اضافی در دسترس هستند.

نظر شما در مورد مشکل صفحه نمایش OLED آیپد پرو اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/05/18/%D8%A2%DB%8C%D9%BE%D8%AF-%D9%BE%D8%B1%D9%88-oled-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا