اخبار فناوری

آیفون 15 اپل دارای سنسور دوربین پیشرفته سونی برای عملکرد بهتر در نور کم خواهد بود

بر اساس گزارش اخیر توسط نیکی مشخص شده است که مدل‌های آتی آیفون 15 اپل دارای جدیدترین سنسور دوربین سونی هستند که سیگنال اشباع را در هر پیکسل دو برابر می‌کند و عملکرد کلی آنها را در نور کم و عکاسی پرتره بهبود می‌بخشد.

سنسور دوربین سونی در آیفون 15 اپل

در مقایسه با سنسورهای استاندارد، سنسور تصویر سونی سیگنال اشباع را در هر پیکسل دو برابر می کند و به آن اجازه می دهد نور بیشتری را جذب کند و در عین حال نوردهی بیش از حد را کاهش دهد. به عنوان مثال، Nikkei می‌گوید که حتی با نور پس‌زمینه قوی، این سنسور می‌تواند چهره افراد را بهتر ثبت کند.

سونی از معماری نیمه هادی استفاده می کند که فوتودیودها و ترانزیستورها را در لایه های جداگانه قرار می دهد و امکان ایجاد فتودیودهای بیشتری را فراهم می کند. مشخص نیست که آیا تمام مدل‌های آیفون 15 از فناوری حسگر جدید استفاده خواهند کرد یا اینکه اپل آن را به مدل‌های پیشرفته‌تر آیفون 15 «Pro» محدود خواهد کرد.

در حال حاضر، شایعات حاکی از آن است که آیفون 15 پرو دارای چندین ویژگی انحصاری خواهد بود که در مدل های استاندارد آیفون 15 موجود نیست، از جمله تراشه به روز شده A17، پورت USB-C سریعتر، رم بیشتر و مهمتر از همه، لنز زوم پریسکوپی.

سنسور دوربین سونی در آیفون 15 اپل

سنسور دوربین سونی در آیفون 15 اپل

اپل در حال کار بر روی یک لنز تله فوتو پریسکوپی است که قابلیت‌های زوم اپتیکال آیفون 15 پرو را بهبود می‌بخشد و امکان زوم اپتیکال تا 5 یا 10 برابر را برای رقابت با برخی از تلفن‌های هوشمند اندرویدی موجود در بازار فراهم می‌کند.

فناوری حسگر تصویر سونی که در اینجا توضیح داده شده است احتمالاً برای دوربین عریض استفاده می شود که اپل آن را دوربین “اصلی” آیفون می داند. زیرا اپل به طور کلی برای هر لنز دوربین آیفون های خود از فناوری های متفاوتی استفاده می کند.

سونی با داشتن 44 درصد سهم جهانی از سنسورهای CMOS در سال 2021، تجربه تولید سنسورهای تصویر را دارد و بالاتر از سامسونگ با 18.5 درصد در جایگاه دوم قرار دارد. اما این شرکت امیدوار است تا سال 2025 60 درصد از سهم بازار را تصاحب کند، هدفی که اولین بار در سال 2019 اعلام شد.

نظر شما در مورد سنسور دوربین پیشرفته سونی در آیفون 15 اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا