اخبار فناوری

آیا دکمه های فیزیکی آیفون 15 پرو اپل تغییر می کند؟

در اواسط سال 1402 باید منتظر رونمایی از آیفون 15 اپل باشیم. هنوز راه زیادی در پیش است، اما تجربه نشان داده است که قبل از شروع سال جدید خورشیدی، اگر تغییرات عمده ای در طراحی ایجاد شود، احتمالاً فاش خواهد شد. در این زمینه گزارشی منتشر شده و می گوید دکمه های فیزیکی اپل آیفون 15 پرو تغییر خواهد کرد

آیا مکانیزم دکمه فیزیکی اپل آیفون 15 پرو مشابه تاچ آیدی آیفون 7 خواهد بود؟

شایعات حاکی از آن است که سری آیفون 15 پرو تغییرات بزرگی در طراحی ایجاد خواهد کرد و اولین تغییر عمده در سال‌های اخیر خواهد بود. مشابه آنچه این برند در گذشته جک هدفون 3.5 میلی متری را کنار گذاشته است، مرحله بعدی تصمیم بزرگی به نظر می رسد.

حرکت جدید اپل احتمالاً دکمه های فیزیکی آیفون 15 را حذف می کند. تحلیلگر مشهور مینگ چی کو قبلاً ادعا کرده بود که مدل های آیفون 15 دکمه های فیزیکی را همانطور که اکنون می بینیم حذف خواهند کرد. چه مفهومی داره؟

به عبارت دیگر، راه حل جدید اساساً حس یک دکمه واقعی و بدون هیچ قطعه متحرک را به کاربر القا می کند. اخیراً این بیانیه تکرار شده است. ظاهراً این شرکت قصد دارد آن دکمه‌های فیزیکی مانند دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور مدل‌های iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max را از حالت سنتی تغییر دهد.

مینگ چی کو در یک توییت جدید اعلام کرد که این دکمه‌های جدید دارای موتورهای Taptic هستند که به آنها اجازه می‌دهد بازخورد ضربه را مانند یک دکمه فیزیکی ارائه دهند. تقریبا چیزی شبیه به تاچ آیدی در آیفون 7، آیفون 8 و غیره.

با این طراحی جدید، احساس فشار دادن یک دکمه واقعی است، اما به نظر متفاوت از طراحی فعلی است. علاوه بر این، او همچنین فاش کرد که Cirrus Logic تامین کننده اصلی این فناوری جدید است و IC کنترلر Taptic Engine را برای دکمه های جدید تولید می کند. اگر این تغییرات طراحی با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شود، کو معتقد است که اپل ممکن است در آینده آنها را به سایر محصولات رده بالا نیز تعمیم دهد.

نظر شما چیه؟ آیا فکر می کنید که این تصمیم خوبی خواهد بود یا یک دکمه ساده قابل کلیک با بازخورد خوب را می خواهید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا