اخبار فناوری

گوشی های تاشو سامسونگ سال ۲۰۲۳ رتبه اول را کسب کردند اما سال ۲۰۲۴ برای هواوی خواهد بود؟!

این‌که سامسونگ یکی از قدیمی‌ترین برندها و پرفروش‌ترین‌های آن‌ها در بازار گوشی‌های تاشو است، بر کسی پوشیده نیست. طبق گزارشی که جدیدا منتشر شده، گوشی های تاشو سامسونگ سال ۲۰۲۳ رتبه اول را کسب کردند اما سال ۲۰۲۴ برای هواوی خواهد بود.

عملکرد گوشی های تاشو سامسونگ در سال ۲۰۲۳

بازار گوشی های هوشمند تاشو همچنان در حال رشد است. تقریباً تمام تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند، با پیشتازی سامسونگ، اکنون مدل‌های تاشو را ارائه می‌کنند. حتی حدس و گمان های هیجان انگیزی در مورد یک آیپد تاشو باریک و سبک وجود دارد که احتمالاً در سال 2026 وارد بازار می شود.

جدیدترین گزارش DSCC حاکی از رشد چشمگیر ۳۳ درصدی این بازار نسبت به سال گذشته است. همچنین پیش‌بینی شده که هواوی برای اولین بار، در سه ماهه اول سال 2024 با پشت سر گذاشتن سامسونگ به رتبه اول برسد!

بازار گوشی های هوشمند تاشو در سه ماهه آخر سال 2023 حدود 33 درصد رشد داشته و به فروش 4.2 میلیون دستگاه رسید. سامسونگ با توجه به عملکرد گلکسی زد فلیپ 5 و زد فولد 5، همچنان رهبر بازار باقی مانده است.

با این حال، این برند کره جنوبی با رقابت فزاینده ای روبرو است. برندهای هیچی هواوی و آنر در سه ماهه چهارم 2023 رشد قابل توجهی داشته اند. اگر این روند ادامه پیدا کند، کارشناسان معتقدند هواوی می تواند در سه ماهه اول سال 2024 از سامسونگ پیشی بگیرد.

در حال حاضر و در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های تاشو، سامسونگ چهار جایگاه دارد، در حالی که Honor و Oppo هر کدام دو جایگاه را دارند. هوآوی و شیائومی با یک مدل این لیست را تکمیل می کنند. در حالی که گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ در سه ماهه گذشته رتبه برتر را داشت، میت ایکس ۵ و هواوی پاکت ۲ احتمالا می‌توانند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به این رتبه برسند.

شایان ذکر است که سامسونگ یکی از اولین برندهای بزرگی بود که گوشی تاشو را معرفی کرد و به نقطه عطف قابل توجهی نیز دست یافت. با این حال، به نظر می‌رسد عملکرد کلی آنها در حال تزلزل است، زیرا آنها اخیرا عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان را نیز به اپل تقدیم کردند.

سقوط احتمالی سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو می‌تواند منجر به افزایش 105 درصدی فروش هواوی شود. با این حال، Z Fold 6 و Z Flip 6 سامسونگ ممکن است روند را تغییر دهند. در حالی که تولیدکنندگان چینی طیف گسترده‌تری از مدل‌ها را در قیمت‌های مختلف ارائه می‌کنند و به آنها برتری طولانی‌مدت می‌دهند، تنها زمان مشخص خواهد کرد که چه کسی برنده مسابقه است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید رتبه اول بازار گوشی‌های تاشو هم از دست سامسونگ درخواهد آمد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/03/13/%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B4%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B3-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%88%D9%84/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا