اخبار فناوری

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ، آیفون ۱۵ پرو مکس را درهم شکست

سامسونگ Galaxy S24 Ultra را آخر هفته گذشته رسما رونمایی کرد و کاربران مشتاق و هیجان‌زده تلاش دارند تا با هر معیاری که در دست هست، این بهترین موبایل سامسونگ را با بهترین نمونه اپل مقایسه کنند. در این تست به‌خصوص اما باید گفت که گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ، آیفون ۱۵ پرو مکس را درهم شکسته است. این تست به سرعت حافظه داخلی این ۲ محصول اشاره دارد.

شکست سنگین آیفون ۱۵ پرو مکس از گلکسی اس ۲۴ اولترا

در بنچمارک سنجش سرعت حافظه داخلی به نام Jazz Disk Bench که برای پلتفرم‌های iOS و اندروید در دسترس است، گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو مکس اپل و گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ تست شده‌اند. بر این اساس می‌توانیم متوجه شویم که حافظه داخلی کدام یک از این ۲ دستگاه سریع‌تر است.

سرعت حافظه داخلی می‌تواند یک فاکتور با اهمیت در عملکرد هر دستگاه باشد. بیاید نگاهی به خروجی این دو دستگاه در کنار یکدیگر داشته باشیم:

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، آیفون ۱۵ پرو مکس با مدل ۱ ترابایت تست شده است. عموما بالاترین حجم حافظه داخلی محصولات، بهترین سرعت را هم دارند. در مقابل گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ با مدل ۲۵۶ گیگابایت تست شده است.

نتایج کاملا پیداست و باید گفت که نماینده سامسونگ به شکل قابل توجهی سریع‌تر از نماینده اپل است.

بر اساس فاکتور سرعت خوانش متوالی یا Sequential Read speed باید گفت که نماینده سامسونگ اختلاف قابل توجه ۷۵ درصدی را ایجاد می‌کند.

همچنین سرعت خواندن اطلاعات در آیفون ۱۵ پرو مکس معادل ۱۴۵۰ مگابایت‌برثانیه است که این عدد برای گلکسی اس ۲۴ اولترا ۲۵۴۷ مگابایت‌برثانیه ثبت شد.

در سرعت نوشتن آیفون ۱۵ پرو مکس معادل ۱۲۵۸ مگابایت‌برثانیه بوده که این عدد برای گلکسی اس ۲۴ اولترا ۱۴۴۲ مگابایت‌برثانیه است.

البته برای کنجکاوی ما در مایفون مگ نیز این بنچمارک را روی گلکسی اس ۲۳ اولترا مدل ۲۵۶ گیگابایت اجرا کردیم و اعداد جذاب زیر ثبت شده که در سرعت خواندن همچنان از آیفون ۱۵ پرو مکس بهتر است اما در سرعت نوشتن کمی کندتر ظاهر می‌شود.

به این ترتیب باید گفت که نماینده سامسونگ سرعت حافظه داخلی بسیار بهتری نسبت به نماینده اپل دارد. نظر شما درباره این اختلاف قابل توجه چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/21/%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-%DB%B2%DB%B4-%D8%A7%D9%88%D9%84%D8%AA%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF%D8%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B5-%D9%BE%D8%B1/

Updated: 2024-02-17 09:30:01

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا