اخبار فناوری

گزارش مالی آلفابت در فصل دوم 2023 اعلام شد: درآمد 74.6 میلیارد دلاری با چشم‌انداز AI

آلفابت، شرکت مادر گوگل، به‌تازگی گزارش درآمد مالی فصل دوم 2023 خود را برای دوره منتهی‌به ماه ژوئن منتشر کرده است. در طول این سه‌ماهه، درآمد آلفابت به 74.6 میلیارد دلار رسیده است که رشد 7 درصدی سالیانه را نشان می‌دهد.

گزارش مالی آلفابت در فصل دوم 2023

درآمد بخش جستجو (Search) آلفابت به 42.6 میلیارد دلار افزایش یافته، درحالی‌که تبلیغات YouTube و بخش Cloud به‌ترتیب به 7.67 و 8.03 میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌اند. با توجه به چالش‌هایی که گوگل در هزینه‌های تبلیغاتی خود با آن مواجه شده است، افزایش درآمد تبلیغات بسیار چشمگیر است.

Ruth Porat، مدیر ارشد مالی سابق آلفابت که به‌زودی به‌عنوان رئیس برخی از بخش‌های مهم این شرکت منسوب می‌شود، پیرامون عملکرد مالی آلفابت در سه‌ماهه دوم سال بیان می‌کند: «نتایج مالی ما منعکس‌کننده پایداری مداوم در بخش جستجو است، با تسریع رشد درآمد در جستجو و یوتیوب و همچنین شتاب در بخش‌های مرتبط با Cloud.»

ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت، نیز در گزارش مالی این شرکت اضافه می‌کند: «افزایش شتاب محصول منجر به نتایج بهتر از حد انتظار برای این سه‌ماهه شده است. رهبری مستمر ما در هوش مصنوعی و برتری ما در مهندسی و نوآوری، منجر به تکامل بعدی جستجو و بهبود همه خدمات ما می‌شود.»

در اوایل سال جاری، گوگل دو تیم هوش مصنوعی خود را ادغام کرد تا Google DeepMind را به‌عنوان راهی برای تسریع تلاش‌های خود در زمینه هوش مصنوعی ایجاد کند.

گزارش مالی آلفابت در فصل دوم 2023

گزارش مالی آلفابت در فصل دوم 2023

پیچای در طی گزارش مالی، بر تمرکز فزاینده گوگل بر روی هوش مصنوعی مولد که درحال‌حاضر در بسیاری از محصولات این شرکت، ازجمله اپلیکیشن های Search و Workspace ادغام شده است، تأکید کرد. گوگل در بحبوحه رقابت شرکت‌هایی مانند OpenAI با چت‌بات ChatGPT و همچنین Bing AI مایکروسافت، عرضه خدمات هوش مصنوعی خود را افزایش داده است. چت‌بات اختصاصی گوگل با نام Bard اخیراً در سراسر اتحادیه اروپا منتشر شده و درعین‌حال مجموعه ویژگی‌های جدید و در دسترس بودن زبان آن نیز گسترش یافته است.

مدیرعامل گوگل همچنین به ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی که به اندروید 14 و گوشی‌های پیکسل راه پیدا کرده است، اشاره می‌کند که با واکنش مثبت کاربران مواجه شده است. انتظار می‌رود نسخه نهایی اندروید 14 اواخر امسال منتشر شود و برخی از ویژگی‌های جدید آن در Google I/O در ماه مه به‌نمایش گذاشته شد، ازجمله تصاویر پس‌زمینه مبتنی‌بر هوش مصنوعی.

پیچای در ادامه افزود: «اندروید 14، آخرین نسخه از سیستم‌عامل همراه ما، پیشرفت‌های گوگل در هوش مصنوعی مولد را برای شخصی‌سازی تلفن‌های اندرویدی ترکیب می‌کند. تیم‌های پیکسل و اندروید با هم کار می‌کنند تا جدیدترین دستگاه‌ها را ارتقا دهند.» او Pixel Fold جدید را به‌عنوان نمونه‌ای از نحوه ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار برجسته می‌کند که توسط بسیاری از منتقدان نیز تحسین شده است.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/26/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A2%D9%84%D9%81%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D8%AF%D9%88%D9%85-2023-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF-%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا