اخبار فناوری

کوالکام AI Hub رسماً معرفی شد: هوش مصنوعی در همه جا

هوش مصنوعی سال‌هاست که در گوشی‌های هوشمند ثابت بوده است، اما هوش مصنوعی مولد یک پدیده نسبتاً جدید در این حوزه به‌شمار می‌رود. به‌تازگی، کوالکام AI Hub خود را معرفی کرده است تا به توسعه‌دهندگان کمک کند تا به‌سرعت هوش مصنوعی و ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را در برنامه‌های خود پیاده کنند.

کوالکام AI Hub

این شرکت می‌گوید که AI Hub درواقع مکانی مرکزی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن است تا به مدل‌های هوش مصنوعی روی دستگاهی که کوانتیزه شده‌اند (یعنی کوچک شده‌اند) و توسط کوالکام تأیید شده‌اند، دسترسی پیدا کنند. این شرکت تولیدکننده تراشه می‌گوید بیش از 75 مدل هوش مصنوعی در این مکان پشتیبانی می‌شود.

برای شروع، باید به وب‌سایت aihub.qualcomm.com مراجعه کرده، یک مدل هوش مصنوعی را انتخاب کنید و سپس یک پلتفرم هدف را انتخاب کنید. کوالکام اضافه می‌کند که شما همچنین می‌توانید حتی بیشتر از این کار کنید و دستگاه خاصی را نیز انتخاب کنید.

کوالکام AI Hub

کوالکام AI Hub

از اینجا، Qualcomm AI Hub شما را به‌سمت مدل صحیح راهنمایی می‌کند. این شرکت می‌گوید که توسعه‌دهندگان می‌توانند این مدل‌های بهینه‌شده را با «چند خط کد» در جریان کار خود ادغام کنند.

کوالکام خاطرنشان می‌کند که این مدل‌ها تقسیم‌بندی تصویر، تولید تصویر، طبقه‌بندی تصویر، تشخیص اشیا، وضوح فوق‌العاده، بهبود در نور کم، تولید متن و درک زبان طبیعی را پوشش می‌دهند.

اگر بخواهید یک برنامه مجهز به هوش مصنوعی بسازید که روی دستگاهی با تراشه غیر اسنپدراگون اجرا شود، چه؟ نشریه androidauthority این سؤال را طی یک جلسه توجیهی رسانه‌ای از کوالکام پرسیده است و معلوم شد که یک خبر خوب و یک خبر بد وجود دارد.

این شرکت در طی یک جلسه توجیهی خاطرنشان کرد: «این مدل‌ها درواقع ازنظر خود مدل از قبل بهینه‌سازی شده‌اند و CPU و GPUهای عمومی را شتاب می‌دهند، بنابراین روی تراشه‌های مارک‌دار دیگر کار می‌کنند و همچنان می‌توانید از برخی دستاوردهای عملکردی لذت ببرید.

اما برای اینکه بهترین نتیجه را از این مدل‌ها بگیریم، حتی یک سطح عمیق‌تر را برای پلتفرم‌های کوالکام (sic) بهینه کردیم، با شتاب NPU و برخی پیشرفت‌های بیشتر در سراسر صفحه، این مدل‌ها در پلتفرم‌های کوالکام بهترین کار را خواهند داشت.»

به‌عبارت‌دیگر، این مدل‌های بهینه‌سازی‌شده هوش مصنوعی روی گوشی‌هایی کار می‌کنند که از تراشه Exynos، تراشه Tensor یا MediaTek بهره می‌برند. بااین‌حال، آن‌ها نمی‌توانند از سیلیکون اختصاصی هوش مصنوعی برای عملکرد سریع‌تر و/یا کارآمدتر استفاده کنند. بنابراین، توسعه‌دهندگان همچنان باید روی این دستگاه‌ها کار کنند تا بهترین نتایج را داشته باشند.

دیدگاه شما پیرامون کوالکام AI Hub چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/26/%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%A7%D9%85-ai-hub-%D8%B1%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%8B-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا