اخبار فناوری

پیکسل فولد از صدای فضایی ازطریق اسپیکرهای داخلی خود پشتیبانی می‌کند

قابلیت Spatial Audio سال گذشته به‌عنوان راهی برای فراگیرتر کردن صدا در موسیقی و ویدیوها ارائه شد، اما این ویژگی همواره به هدفون مخصوص نیاز داشته است. بااین‌حال، گوگل به‌تازگی تأیید کرده است که گوشی تاشو پیکسل فولد این شرکت از قابلیت صدای فضایی ازطریق بلندگوهای داخلی خود پشتیبانی می‌کند و همچنین تنها گوشی هوشمند پیکسلی است که می‌تواند این کار را انجام دهد.

صدای فضایی پیکسل فولد

در تنظیمات Google Pixel Fold، گزینه‌ای وجود دارد که امکان استفاده از Spatial Audio را ازطریق بلندگوهای داخلی این گوشی تاشو فراهم می‌کند. پیکسل فولد دارای دو درایور بلندگوی اصلی است، یکی در بالا و دیگری در پایین. این امر منجر به تولید صدای استریو بسیار بیشتر در مقایسه با گوشی‌های هوشمند عادی می‌شود که معمولاً فقط به یک بلندگوی اصلی مجهز شده‌اند، محدود می‌شود.

در یک صفحه پشتیبانی، گوگل توضیح می‌دهد که صدای فضایی ازطریق بلندگوهای Pixel Fold در دسترس است که مشابه گوش دادن ازطریق هدفون می‌باشد.

صدای فضایی پیکسل فولد

صدای فضایی پیکسل فولد

به‌طور عجیبی، گوگل این ویژگی را در هیچ جای دیگری ذکر نکرده است. در فهرست فروشگاه Pixel Fold، این شرکت حتی می‌گوید که این ویژگی به هدفون نیاز دارد.

در آزمایش سریع این ویژگی در Pixel Fold، می‌توان متوجه شد که صدای فضایی در هنگام گوش دادن به محتوای صوتی نسبت‌به صدای عادی، تفاوت جزئی ایجاد می‌کند. پخش جریانی محتوایی که از Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند نیز حسی فراگیرتر در صدا ایجاد می‌کند، گویی عمق صدا کمی بیشتر است. ظاهراً این ویژگی حتی از تنظیمات بر اساس نحوه قرارگیری لولا نیز پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که گفته شد، Pixel Fold تنها دستگاهی است که از صدای فضایی ازطریق بلندگوهای داخلی پشتیبانی می‌کند. احتمالاً پیکسل تبلت نیز می‌تواند در سطح سخت‌افزاری از این قابلیت پشتیبانی کند، اما تبلت گوگل درحال‌حاضر به‌طور کامل فاقد صدای فضایی است، حتی در هنگام استفاده از هدفون.

نظر شما درباره صدای فضایی پیکسل فولد چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/15/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B5%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B1/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا