اخبار فناوری

پوکو X6 Neo با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۶۰۸۰ معرفی شد

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، پوکو X6 Neo در هند معرفی شد. این سومین عضو سری X6 پس از گوشی های Poco X6 Pro و Poco X6 است. این تلفن هوشمند در ابتدا با نام Redmi Note 13R Pro در چین معرفی شده بود.

پوکو ایکس ۶ نئو از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی AMOLED برخوردار است

پوکو ایکس ۶ نئو اقتصادی‌ترین و سومین عضو سری X6 است. این دستگاه از فریم تخت برخوردار بوده و دوربین های آن به طور عمودی در سمت چپ ماژول دوربین مستطیلی شکل بزرگی، قرار گرفته‌اند. این محصول دارای استاندارد IP54 بوده و در برابر پاشش آب مقاوم است. ضخامت Poco X6 Neo تنها ۷.۶۹ میلی‌متر و وزن آن ۱۷۵ گرم است.

Poco X6 Neo

پوکو X6 Neo به یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (FullHD+) و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی مجهز شده است. این نمایشگر توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. صفحه نمایش X6 Neo دارای فناوری کاهش نور PWM با فرکانس ۱۹۲۰ هرتز بوده و تاچ سمپلینگ ریت ۲۱۶۰ هرتزی دارد. این نمایشگر همچنین حداکثر روشنایی ۱٫۰۰۰ نیت را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد.

تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۶۰۸۰ وظیفه تامین نیروی پردازشی مورد نیاز Poco X6 Neo را بر عهده دارد. این تلفن هوشمند از رم LPDDR4x و حافظه داخلی UFS 2.2 بهره می‌برد. ایکس ۶ نئو از نظر نرم‌افزاری چندان به‌روز نیست. این دستگاه به طور پیش‌فرض با رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر اندروید ۱۳ به دست کاربران می‌رسد. این تلفن هوشمند تنها موفق به دریافت ۲ به‌روزرسانی اندروید شده و ۴ سال نیز آپدیت های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

رنگ های Poco X6 Neo

دو لنز دوربین در قاب پشتی پوکو X6 Neo دیده می‌شود. دوربین اصلی به یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده و دوربین دوم (از نوع تشخیص عمق) وضوح ۲ مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی این گوشی از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بهره‌مند بوده و درون یک پانچ هول و در مرکز بالای نمایشگر تعبیه شده است.

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، سنسور اثرانگشت پوکو ایکس ۶ نئو بر روی دکمه پاور قرار دارد. این گوشی از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و فرستنده مادون قرمز برخوردار بوده؛ اما تنها یک اسپیکر بر روی فریم پایینی دیده می‌شود.

این گوشی همچنین فاقد اسلات کارت حافظه MicroSD است. از دیگر ویژگی های Poco X6 Neo می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت، شبکه اینترنت 5G، وای فای ۵، بلوتوث ۵.۳، GNSS و USB Type-C اشاره کرد. باتری این گوشی هوشمند ظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری داشته و توسط آداپتور ۳۳ وات شارژ می‌شود.

قیمت Poco X6 Neo

پوکو X6 Neo در دو پیکربندی حافظه عرضه می‌شود:

۱- نسخه ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۱۹,۹۹۹ روپیه (معادل ۲۴۰ دلار)

۲- نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۲۱,۹۹۹ روپیه (۲۶۵ دلار)

علاقه‌مندان می‌توانند این تلفن هوشمند را در رنگ های آبی، مشکی و نارنجی (بژ) تهیه کنند. دسترسی زودهنگام از امروز (۱۳ مارس/ ۲۳ اسفند) آغاز می‌شود. فروش نیز از ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) شروع خواهد شد.

آنباکسینگ پوکو X6 Pro شیائومی را تماشا کنید

نظر شما درباره Poco X6 Neo چیست؟ آیا این تلفن هوشمند می‌تواند Realme 12 را به چالش بکشد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/03/13/%D9%BE%D9%88%DA%A9%D9%88-x6-neo-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%DB%B1%DB%B0%DB%B8-%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-%D9%85/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا