اخبار فناوری

دیدار سم آلتمن با سامسونگ برای بررسی امکان توسعه تراشه هوش مصنوعی

احتمالا سم آلتمن را به عنوان مدیر عامل فعلی OpenAI می شناسید. وی در کنار ریاست شرکت، به دنبال راه‌های بیشتری برای تقویت فناوری هوش مصنوعی و تبدیل آن به جریان اصلی دنیای فناوری است. بر اساس یک گزارش جدید، دیدار سم آلتمن با سامسونگ برای بررسی امکان توسعه تراشه هوش مصنوعی انجام خواهد شد.

دیدار سم آلتمن با سامسونگ

مدتی هست که سازندگان تراشه بر روی ساخت پردازنده‌های مناسب برای هوش مصنوعی تمرکز کرده‌اند. محصولات جدید با در نظر گرفتن هوش مصنوعی ساخته شده‌اند تا دستگاه‌ها بتوانند وظایف هوش مصنوعی روی دستگاه را بهتر و سریع‌تر انجام دهند. این بدان معنی است که آنها به سرورهای آنلاین وابسته نخواهند بود. نمونه بارز این تلاش‌ها را می‌توان تراشه Tensor G3 گوگل یا اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام دانست. این یک تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند بسیاری از وظایف هوش مصنوعی را روی دستگاه انجام دهد.

هوش مصنوعی گوگل

در گزارش جدیدی رویترز آمده که سام آلتمن در حال بازدید از کره جنوبی است و در آنجا با Samsung Electronics دیدار خواهد کرد. در این دیدار درباره ساخت تراشه های متمرکز بر هوش مصنوعی گفتگو خواهد شد. در حال حاضر، سامسونگ یکی از بهترین گزینه‌ها در صنعت تراشه است.

جزئیات بیشتر در مورد این سرمایه گذاری با گذشت زمان منتشر می شود، اما به نظر می رسد آلتمن به دنبال جمع آوری سرمایه برای شروع کار است. این گزارش می‌گوید که او به دنبال جمع آوری میلیاردها دلار است. از آنجایی که هوش مصنوعی در حال حاضر بسیار محبوب است، و از آنجایی که آلتمن ثابت کرده که یک مدیر عامل موفق است، به نظر می رسد تامین سرمایه ممکن باشد. همچنین، این می تواند راهی برای ایمن سازی مشارکت قدرتمند بین OpenAI و سازندگان تراشه باشد.

علاوه بر سامسونگ، آلتمن با SK Hynix نیز تماس گرفته است. این شرکت در ساخت حافظه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

جزئیات مربوط به اینکه این تراشه‌ها چه دستگاه‌هایی را تامین می‌کنند همچنان نامشخص باقی مانده است. در این مرحله، شرکت ها می توانند به هر سمتی بروند. در هر صورت، ما مطمئن هستیم که این همکاری سال ها طول می کشد تا بخواهد ثمری بدهد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید چه شرکتی می‌تواند از این فرصت نوظهور هوش مصنوعی بیشترین بهره را ببرد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/28/%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%85-%D8%A2%D9%84%D8%AA%D9%85%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%85/

Updated: 2024-02-17 09:26:51

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا