اخبار فناوری

پنل OLED آیفون 15 توسط سامسونگ تأمین می‌شود؛ شکست BOE در تحقق اهداف اپل

پیش از این انتظار می‌رفت که سازنده نمایشگر چینی، BOE، تأییدیه اپل را به‌منظور تأمین پنل‌های OLED آیفون 15 و آیفون 15 پلاس در سال جاری دریافت کند. اپل تاکنون تلاش کرده است تا تولیدکنندگان بیشتری را به زنجیره تأمین خود اضافه کند تا وابستگی خود به شرکت‌هایی مانند سامسونگ را کاهش دهد. اما طبق آخرین گزارش‌ها، سامسونگ بار دیگر تأمین‌کننده اصلی پنل OLED آیفون 15 و 15 پلاس خواهد بود چراکه BOE نتوانسته انتظارات اپل را در مرحله کنترل کیفیت نمایشگر برآورده کند.

سفارش پنل OLED آیفون 15 توسط سامسونگ

با توجه به اینکه رویداد Wanderlust اپل تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود، ETNews گزارش می‌دهد که به‌جای BOE، سامسونگ مسئولیت تولید انبوه پنل‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس را برعهده خواهد گرفت. دلیل دقیق رد شدن مجدد BOE توسط اپل در این گزارش مشخص نشده است، اما این اقدام لحظه آخری ممکن است اپل را مجبور کرده باشد تا جستجوی جایگزین را آغاز کند یا تحقیقاتی را در مورد مشکلاتی که سازنده چینی با آن‌ها مواجه است، انجام دهد. یکی از مقامات صنعتی بیانیه زیر را در مورد آینده BOE ارائه می‌دهد:

«مشخص نیست که آیا BOE تأییدیه کیفیت را در طول سال دریافت می‌کند یا خیر و احتمالاً امسال حجم سفارش اختصاص‌داده‌شده به این شرکت بسیار کم خواهد بود، بنابراین می‌توان فهمید که Samsung Display درواقع مسئول تأمین پنل هر دو مدل آیفون 15 استاندارد است.»

سفارش پنل OLED آیفون 15 توسط سامسونگ

سفارش پنل OLED آیفون 15 توسط سامسونگ

این گزارش همچنین بیان می‌کند که سامسونگ تنها شریک زنجیره تأمین اپل برای تأمین پنل‌های OLED تمامی مدل‌های آیفون 15 می‌باشد که قرار است اواخر امروز معرفی شوند. ال‌جی نیز به همتای کره‌ای خود پیوسته است، اما انجام سفارش‌های آن به‌میزان قابل‌توجهی کمتر از سامسونگ خواهد بود و تنها نمایشگرهای LTPO OLED را برای آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس تأمین می‌کند. درصد دقیقی از سفارش‌های تقسیم‌شده بین دو شرکت در این گزارش ذکر نشده است، اما به‌احتمال‌زیاد سامسونگ به‌لطف منابعی که در اختیار دارد، بخش عمده‌ای از این سفارش‌ها را به نام خود ثبت خواهد کرد.

BOE به زنجیره تأمین اضافه شد تا اپل کنترل بیشتری بر حاشیه سود خود داشته باشد، اما ازآنجایی‌که این شرکت اکنون از صحنه خارج شده است، حداقل درحال‌حاضر، سامسونگ برای چند ماه آینده سود زیادی از تأمین پنل موردنیاز اپل دریافت خواهد کرد.

نظر شما درباره سفارش پنل OLED آیفون 15 توسط سامسونگ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/12/%D9%BE%D9%86%D9%84-oled-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-15-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%AA%D8%A3%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا