اخبار فناوری

هواوی می‌گوید نرم‌افزار گوگل بدافزار است

وقتی “سیاست” وارد هر زمینه‌ای شود، نمی‌توان به دنبال موارد منطقی و راستین بود. همانطور که هواوی از نگاه امریکا یک تهدید امنیتی محسوب شده و یک نگاه غیرمنطقی است، حالا هواوی می‌گوید نرم‌افزار گوگل بدافزار است.

بدافزار بودن نرم افزار گوگل از نگاه هواوی

در حالی که هواوی از پلتفرم اندروید گوگل فاصله گرفته است، مدل‌های قدیمی‌تر گوشی‌های هوشمند این شرکت همچنان دارای همین سیستم عامل هستند. به تازگی، برخی از کاربران گزارش می‌دهند که گوشی هواوی آن‌ها، اپلیکیشن گوگل را به عنوان یک “خطر” معرفی می‌کند.

در حقیقت گوشی‌های هواوی برنامه گوگل را به عنوان یک خطر امنیتی اعلام می کنند.

برخی کاربران گوشی‌های قدیمی هواوی در Reddit گزارش دادند که موبایل آن‌ها برنامه Google را به عنوان یک خطر امنیتی «بالا» شناسایی کرده است.

یکی از این گزارش‌ها مربوط به گوشی پرچمدار P30 است. گفته شده که این دستگاه به کاربر در مورد نرم افزار Google هشدار داده است. متن اخطاری که دریافت شده از این قرار است:

 «تهدید امنیتی. به نظر می رسد نرم‌افزار گوگل تحت تاثیر قرار گرفته است. حذف فوری توصیه می شود.”

این هشدار در یک صفحه پاپ‌اپ نمایش داده شد که به کاربران توصیه می‌کرد این برنامه را حذف نصب کنند.

این کاربر Huawei P30 دستگاه خود را اسکن کرده اما هیچ نشانه‌ای از ویروس پیدا نکرد.

یکی گزارش دیگر در Reddit پیام مشابهی را در Huawei P30 Lite اعلام کرده است. ظاهراً اپلیکیشن گوگل توسط گوشی‌های هوشمند هواوی به عنوان بدافزار طبقه بندی شده است.

این محصولات برنامه گوگل را به عنوان ویروس TrojanSMS-PA در نظر می گیرند.

گوشی هواوی می‌گوید:

“این برنامه با ارسال پیامک به‌صورت خصوصی، به ترغیب کاربران به پرداخت برای محتوای بزرگسالان، دانلود/نصب برنامه‌ها به‌صورت مخفی، یا سرقت اطلاعات خصوصی می‌پردازد که ممکن است باعث آسیب به دارایی و نشت اطلاعات حریم خصوصی شود. توصیه می‌کنیم فوراً آن را حذف نصب کنید.”

در حال حاضر مشخص نیست که آیا این یک باگ است یا نرم افزار گوگل در گوشی‌های هواوی کارهایی را انجام می دهد که مجوز آن را ندارد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید اوضاع از چه قرار است؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/01/%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D9%85%DB%8C%DA%AF%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا